Η επιλογή ελαστικών αποτέλεσε ένα ζήτημα που έθεσαν οι οδηγοί προς τη Formula 1 τις τελευταίες μέρες.
Για την ακρίβεια, ο πρόεδρος του σωματείου που έχουν οι οδηγοί, George Russell, αναφέρθηκε στον κανονισμό σχετικά με το Q2 και την έναρξη του αγώνα.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ο εξής κανονισμός. Οι οδηγοί που α περάσουν στο Q3 θα εκκινήσουν τον αγώνα ακριβώς με το ίδιο σετ με το οποίο έκαναν την ταχύτερη προσπάθεια στο Q2. Ουσιαστικά, λοιπόν, οι 10 ταχύτεροι δεσμεύονται να χρησιμοποιήσουν τα ίδια ελαστικά με το Q2 και στην εκκίνηση του αγώνα. Προσοχή, όχι μόνο την ίδια γόμα, αλλά ακριβώς την ίδια τετράδα.
Φυσικά στον κανόνα υπάρχουν εξαιρέσεις όπως σε περίπτωση που βρέχει στις κατατακτήριες ή/και στον αγώνα, καθώς και σε κάποια άλλα πιο σπάνια σενάρια.
Η συλλογιστική πίσω από τον κανονισμό για την επιλογή ελαστικών ήταν ότι με αυτόν τον τρόπο οι 10 ταχύτεροι θα έχουν μειονέκτημα καθώς θα πρέπει να εκκινήσουν με φθαρμένα ελαστικά, σε αντίθεση με εκείνους από τη θέση 11 και πίσω που θα έχουν φρέσκια γόμα.
Ωστόσο, στην πράξη αυτό δε λειτούργησε ακριβώς έτσι. Για την ακρίβεια, οι πιο γρήγοροι συνδυασμοί φάνηκε να ευνοούνται και όχι να δυσκολεύονται από τον κανονισμό, αυξάνοντας το χάσμα ανάμεσα στους πρωτοπόρους και το midfield.
Δείτε ακόμα
Οι πιο ισχυροί συνδυασμοί όπως οι Mercedes, Red Bull και η Ferrari μέχρι και το 2019 επέλεγαν πολλές φορές να χρησιμοποιήσουν τη μεσαία γόμα, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις η χρήση της είναι προτιμότερη στην έναρξη του αγώνα, αφού έτσι καθυστερεί η στιγμή του πρώτου pit stop, άρα μέχρι τότε έχουν ανοίξει οι διαφορές και ο οδηγός μπλέκει λιγότερο στην κίνηση.
Αντίθετα, οι πιο αδύναμοι συνδυασμοί έπρεπε να βάλουν τη μαλακή γόμα για να περάσουν στη δεκάδα. Μπορεί τελικά να τα κατάφερναν, όμως πλέον ήταν καταδικασμένοι να εκκινήσουν με χρησιμοποιημένα μαλακά ελαστικά, το οποίο σημαίνει ότι έμπαιναν σύντομα για αλλαγή και έτσι καταδικαζόταν όλος ο αγώνας.
Ο Russell έθιξε το θέμα για την επιλογή ελαστικών πριν από μερικές μέρες ως πρόεδρος του σωματείου των οδηγών και η Formula 1 εντυπωσίασε με την ταχύτητα αντίδρασης. Ήδη ο κανονισμός άλλαξε και από το 2022 όλοι οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα με ποια γόμα θα εκκινήσουν, άσχετα με ποιο σετ έκαναν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2 ή σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών.
Με αυτόν τον τρόπο υπάρχουν δύο οφέλη. Το ένα είναι ότι και οι πιο αδύναμοι συνδυασμοί μπορούν να τολμήσουν εναλλακτικές στρατηγικές. Το άλλο είναι ότι μειώνεται η πολυπλοκότητα του αθλήματος, οπότε μπορεί να προσελκύσει ακόμα περισσότερο κοινό, καθώς εκείνος που βλέπει για πρώτη φορά δε θα χρειάζεται να του εξηγήσει κάποιος άλλος τον κανονισμό.