Οι σύγχρονοι Έλληνες δυστυχώς έχουμε επαναπαυτεί στις δάφνες των προγόνων μας προβάλλοντας διαρκώς το ένδοξο παρελθόν τους, ενώ το δικό μας παρόν έχει ελάχιστες λαμπρές σελίδες.
Μήπως πρέπει επιτέλους να αφυπνιστούμε; Πώς όμως θα γίνει αυτό; Ένας είναι ο τρόπος. Να μάθουμε την ιστορία μας, την οποία ακόμα και άλλοι λαοί γνωρίζουν καλύτερα από εμάς.
Ελάτε λοιπόν να κάνουμε παρέα την αρχή, με μια επίσκεψη στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου, στο οποίο θα φτάσουμε με το Seat Leon FR e-Hybrid. Το ταξίδι αυτό θα ενώσει τον αρχαίο πολιτισμό με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Η ιστορία της Κορίνθου
Η πόλη της αρχαίας Κορίνθου αναπτύχθηκε στους βόρειους πρόποδες του λόφου του Ακροκορίνθου, ο οποίος αποτελούσε την οχυρωμένη ακρόπολη της αρχαίας και μεσαιωνικής πόλης, σε μια θέση που κατοικήθηκε συνεχώς από τα νεολιθικά έως και τα μεσαιωνικά χρόνια.
Η οικονομική και καλλιτεχνική ακμή της Κορίνθου αρχίζει από τον 8ο αιώνα π.Χ και συνδέεται με τη διακυβέρνηση της οικογένειας των Βακχιαδών και την ίδρυση δυο σημαντικών αποικιών, της Κέρκυρας και των Συρακουσών.
Η ανάπτυξη της πόλης κορυφώνεται στα χρόνια των Κυψελιδών (μετά από τα μέσα του 7ου αιώνα π.Χ.). Σημαντικοί σταθμοί στην ιστορία της ήταν η ισοπέδωση της από τους Ρωμαίους το 146 π.Χ. και ο επανοικισμός της από τον Ιούλιο Καίσαρα το 44 π.Χ που σηματοδότησε την αρχή μιας νέας περιόδου ακμής της πόλης.
Το μουσείο
Συνδυάστε την επίσκεψη σας στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου με μια μονοήμερη εκδρομή στην ευρύτερη περιοχή, τώρα που ο καιρός είναι ακόμα καλός. Άλλωστε το υπέροχο αυτό μουσείο απέχει από την πρωτεύουσα μόλις 87 χλμ., επομένως σε περίπου 1 ώρα θα έχετε φτάσει. Ο αυτοκινητόδρομος από την Αθήνα μέχρι την Κόρινθο είναι σύγχρονος, ασφαλής και άνετος, όμως το κόστος των διοδίων μετ΄ επιστροφής είναι 7,80 ευρώ.
Το Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου κτίστηκε το 1932 για να στεγάσει τα πολυάριθμα αντικείμενα που έφερνε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη. Η ανέγερσή του έγινε από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών, με δωρεά της Ada Small Moore. Το κτήριο σχεδιάστηκε από τον Stuart Thompson, σύμφωνα με τα αρχιτεκτονικά πρότυπα της «Σχολής του Σικάγο».
Η δυτική του πτέρυγα προστέθηκε αργότερα, το 1951. Οι χώροι του Μουσείου οργανώθηκαν γύρω από δύο αίθρια, που δίνουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στο κτήριο. Το θερινό ωράριο λειτουργίας του μουσείου για το μήνα Σεπτέμβριο είναι το εξής: Από 1 Σεπτεμβρίου έως 15 Σεπτεμβρίου,08:00-19:30 και από 16 Σεπτεμβρίου έως 30 Σεπτεμβρίου, 08:00-19:00. Τιμή εισιτηρίου 8 ευρώ και μειωμένο 4 ευρώ.
Ο ναός του Απόλλωνος
Η πρώτη «πόζα» που πήρε το Leon FR e-Hybrid ήταν με φόντο τον αρχαϊκό ναό του Απόλλωνος. Δεσπόζει εδώ και αιώνες χτισμένος πάνω σε ένα βραχώδη λόφο. Είναι δωρικός περίπτερος με επτά μονόλιθους κίονες που στέκονται ακόμα στη θέση τους. Γύρω του αναπτύχθηκε το εμπορικό, το πνευματικό και το θρησκευτικό κέντρο της πόλης, που περιλαμβάνει την αγορά, ιερά και ναούς, θέατρα, κρήνες και δημόσια οικοδομήματα.
Η κρήνη της Γλαύκης
Ένας μεγάλος κύβος από πωρόλιθο σχηματίστηκε όταν ο περιβάλλων φυσικός βράχος απολαυξεύτηκε για να χρησιμοποιηθεί ως οικοδομικό υλικό. Αρχικά η κρήνη αποτελούσε τμήμα μιας μακριάς πλαγιάς από πωρόλιθο που εκτείνονταν δυτικά από το πλάτωμα του ναού του Απόλλωνα.
Ο Παυσανίας, ο οποίος περιέγραψε την επίσκεψη του στην Κόρινθο γύρω στο 150 μ.Χ, αναφέρει ότι η κρήνη πήρα το όνομά της από τη Γλαύκη, θυγατέρα του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα και δεύτερη γυναίκα του ήρωα Ιάσωνα. Η Μήδεια, πρώτη γυναίκα του Ιάσωνα, σε μια κρίση ζήλειας προσέφερε στη Γλαύκη ένα χιτώνα ποτισμένο με δηλητήριο. Όταν η Γλαύκη φόρεσε το χιτώνα, έπεσε στην κρήνη, σε μια απελπισμένη προσπάθεια να σταματήσει τη ροή του δηλητηρίου πριν την κάψει.
Ευρήματα ανασκαφών
Σίγουρα θα εντυπωσιαστείτε από τα ευρήματα των ανασκαφών που εκτίθενται στο μουσείο. Εμείς ξεχωρίσαμε τους ανδριάντες Ρωμαίων Ηγεμόνων, την επιτύμβια Σφίγγα από μάρμαρο (575-550 π.Χ.), το ψηφιδωτό δάπεδο από ρωμαϊκή κατοικία στο κέντρο του οποίου απεικονίζεται το κεφάλι του Διονύσου (β΄μισό 2ου αι. μ.Χ-3ος αι. μ.Χ), τα πολλά αγγεία, ειδώλια και εργαλεία. Δέος προκαλεί επίσης η υπό συντήρηση σαρκοφάγος μεσοκορινθιακής περιόδου και μια λεκάνη με ψηλή βάση, στην οποία οι πιστοί έπλεναν τα χέρια τους πριν από τις τελετές (2ος αι. π.Χ.).
Το 1931 η αρχαιολογική σκαπάνη φέρνει στο φως ένα σπάνιο εύρημα από την περιοχή του Χελιωτόμυλου. Μια νεκρική κλίνη από ασβεστόλιθο μέσα σε ταφικό θάλαμο σκαμμένο στο βράχο. Στο λίθινο αυτό κρεβάτι είχε πιθανόν τοποθετηθεί το σώμα του νεκρού. Ο ασυνήθιστος αυτός τρόπος ταφής ίσως συνδέεται με τις απόψεις του Πλάτωνα για «τον θάνατο ως ύπνο» (τέλη 4ου αι. π.Χ.).
Δέος προκαλούν μεγάλες μαρμάρινες πλάκες που αναπαριστούν Αμαζονομαχίες και Τιτανομαχίες, ενώ πάνω σε μια έχει χαραχτεί ένα λατινικό ποίημα που περιγράφει τη μεταφορά του ρωμαϊκού στόλου κατά μήκος του Ισθμού το 102 π.Χ., από έναν πρόγονο του Μάρκου Αντώνιου.
Leon FR e-Hybrid
Για πρώτη φορά στην ιστορία του το Leon απέκτησε υβριδική τεχνολογία. Στην προκειμένη περίπτωση είχαμε στη διάθεσή μας την plug-in υβριδική έκδοση με το σπορτίφ μανδύα FR, η οποία «παντρεύει» τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.4 TSI (150 ίππων), ηλεκτροκινητήρα (116 ίππων), μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 kWh (9,8 kWh χρησιμοποιήσιμη) και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων.
Συνδυαστικά το ισχυρότερο Leon παράγει 204 ίππους, ενώ ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.
Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας από 0 έως 100% σε οικιακή πρίζα (2,3 kW) είναι περίπου 6 ώρες. Σε ταχυφορτιστή (3.6 kW) ο χρόνος για πλήρη φόρτιση μειώνεται σχεδόν κατά δύο ώρες. Σε πραγματικές συνθήκες αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρική ενέργειας μπορείς να κινηθείς για περίπου 50 χλμ., ενώ γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (40 λίτρα χωρητικότητα) προσφέρει 580 χλμ. αυτονομία.
Σημειώσαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 6,0 λίτρα/100 χλμ., αν και η τιμή που θα πετύχεις εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (στην υβριδική λειτουργία του οχήματος) και από το ποιο πρόγραμμα οδήγησης έχεις επιλέξει (Eco/Normal/Sport/Individual).
Η αρχική τιμή του Leon e-Hybrid, στην εξοπλιστική έκδοση Xcellence, διαμορφώνεται στα 31.290 ευρώ.