Μικρότερα θα είναι τα μονοθέσια από το 2026 και μετά, σύμφωνα με τον Pat Symonds ο οποίος είναι αρμόδιος να διαμορφώσει το κατάλληλο πλαίσιο.
Το 2004 οι κανονισμοί όριζαν ότι τα μονοθέσια δε θα έπρεπε να ζυγίζουν λιγότερο από 600 κιλά. Το 2013 αυτό το όριο είχε ανέβει στα 642 κιλά και το 2017 είχε φτάσει στα 728 κιλά. Όσο για το 2021, λόγω της υιοθέτησης των τροχών 18 ιντσών, το ελάχιστο όριο βάρους ανέβηκε στα 792 κιλά.
Εκτός από το βάρος, τα τελευταία χρόνια αυξάνονται κατακόρυφα και οι διαστάσεις. Πριν από τέσσερα χρόνια οι κανονισμοί άλλαξαν και επέτρεψαν το πλάτος των μονοθεσίων να ανέβει στα 2 μέτρα, από 1.8 μέτρα που ήταν μέχρι τότε. Όσο για το μήκος, σε αυτό δεν υπάρχει όριο από τους κανονισμούς οπότε μεγαλώνει συνεχώς. Αυτή τη στιγμή τα αυτοκίνητα των 10 ομάδων έχουν μήκος περίπου 5.5 μέτρα.
Οι αεροδυναμιστές θέλουν μεγάλο μήκος για να εκμεταλλεύονται περισσότερο τον αέρα, άρα να παράγουν περισσότερη κάθετη δύναμη και κατά συνέπεια να είναι πιο σταθερά τα αυτοκίνητα που σχεδιάζουν. Οι οιδηγοί από τη μεριά τους θέλουν το μεγάλο μήκος γιατί κάνει το μονοθέσιο πιο σταθερό και πιο προβλέψιμο. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον στα on-board πλάνα βλέπουμε τους οδηγούς να μην κάνουν σχεδόν καθόλου διορθώσεις.
Ωστόσο, αυτό από το 2026 θα αλλάξει. Η εισαγωγή των νέων κινητήρων εκείνη τη χρονιά σημαίνει ότι το βάρος θα αυξηθεί καθώς η ισχύς θα προέρχεται μόνο κατά 50% από τον βενζινοκινητήρα, με το υπόλοιπο 50% να είναι από το ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να τοποθετηθούν μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας, άρα και μεγαλύτερου βάρους.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με όσα θέλει η Liberty Media, οπότε η λύση είναι η μείωση των διαστάσεων. Έτσι, από το 2026 βάρος, μήκος και πλάτος των μονοθεσίων θα είναι σημαντικά μειωμένα.
Δείτε ακόμα
Με αυτή την πολιτική το άθλημα θέλει να καταφέρει όχι μόνο να αντισταθμίσει την αύξηση του βάρους που αναμένεται, αλλά τελικά να οδηγηθεί και σε ελαφρύτερα μονοθέσια.
Αυτό θα έχει πολλές θετικές επιδράσεις. Οι προσπεράσεις θα γίνονται ευκολότερα, οι οδηγοί θα πρέπει να τα ελέγχουν με περισσότερη ακρίβεια καθώς θα είναι πιο νευρικά, οπτικά θα δείχνουν ότι είναι πιο γρήγορα (στην πραγματικότητα θα είναι πιο αργά αλλά οι συνεχείς διορθώσεις θα μεταφέρουν την αίσθηση της ταχύτητας στον θεατή), ενώ θα υπακούν και ταχύτερα στις εντολές που θα δίνουν οι οδηγοί με το τιμόνι.
Η μείωση του βάρους είναι ένα αίτημα πολλών φίλων του αθλήματος, οι οποίοι βλέπουν πως όσο περνάνε τα χρόνια το βάρος των αγωνιστικών της Formula 1 πλησιάζει εκείνο της κατηγορίας των supermini.
Γενικά το άθλημα παίρνει κάποιες πολύ σωστές αποφάσεις για την αύξηση του θεάματος. Χαμηλότερο βάρος, μικρότερες διαστάσεις, αεροδυναμική που ευνοεί τις προσπεράσεις και την οδήγηση ρόδα με ρόδα και ζάντες 18 ιντσών, μεταξύ άλλων, αλλά και κάποιες αμφιλεγόμενες όπως οι αγώνες sprint.
Τι άλλο επιφυλάσσει το μέλλον για το κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο;