Οι νέοι οδηγοί θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες να δείξουν τις ικανότητές τους προς τις ομάδες της Formula 1, καθώς το σπορ προσανατολίζεται στο να κάνει υποχρεωτική την παρουσία τους στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.
Η χρήση νέων οδηγών σε κάποια από τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών είναι μια δυνατότητα που οι ομάδες έχουν εδώ και αρκετά χρόνια, όμως δεν τη χρησιμοποιούν αρκετά συχνά. Ειδικά οι μεγάλες ομάδες δεν προχωρούν σχεδόν ποτέ σε κάποια τέτοια κίνηση, σε αντίθεση με τις μικρές που κάποιες φορές θα δώσουν την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να δείξουν τι μπορούν να κάνουν.
Καθυστερεί ο νέος, ισχυρότερος κινητήρας της Ferrari
Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος μόνο τρεις νέοι οδηγοί έχουν οδηγήσει σε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, με τρεις ομάδες. Ο Callum Ilott με την Alfa Romeo σε Πορτογαλία και Αυστρία, ο Roy Nissany με τη Williams σε Ισπανία, Γαλλία και Αυστρία και ο Guanyu Zhou με την Alpine στην Αυστρία.
Πλέον το σχέδιο που ετοιμάζει η Formula 1 θέλει την παρουσία των νέων οδηγών να είναι υποχρεωτική στο FP1 της Παρασκευής. Φυσικά αυτό δε θα ισχύει για όλα τα αγωνιστικά τριήμερα και κυρίως για εκείνα στα οποία θα γίνονται αγώνες sprint. Ο λόγος είναι ότι το FP1 είναι η μοναδική περίοδος στην οποία οι κανονικοί οδηγοί μπορούν να κάνουν κάποιους γύρους, ώστε να αξιολογήσουν το μονοθέσιο και να συζητήσουν ενδεχόμενες αλλαγές με τους μηχανικούς, πριν τα αυτοκίνητα μπουν σε καθεστώς parc ferme.
Η επιβολή χρήσης νέων οδηγών στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, έρχεται να αυξήσει τη στήριξη που προσπαθήσει να δώσει το άθλημα σε εκείνους που αγωνίζονται σε μικρότερες κατηγορίες. Μέχρι τώρα γίνονταν δοκιμές στις οποίες επιτρέπεται να συμμετέχουν αποκλειστικά οδηγοί που δεν ανήκουν στις τάξεις της ομάδας.
Ωστόσο, επειδή υπήρχαν περιπτώσεις που χρησιμοποιήθηκαν οδηγοί οι οποίοι δεν ήταν ακριβώς νέοι, τουλάχιστον όχι με την έννοια του όρου rookie, ο Ross Brawn αναφέρει ότι στο μέλλον θα ορίζεται με περισσότερη σαφήνεια ποιοι οδηγοί θα επιτρέπεται να οδηγήσουν σε αυτές τις περιόδους.
Σίγουρα η εφαρμογή του μέτρου θα ευνοήσει περισσότερο τις ομάδες που έχουν προγράμματα νέων οδηγών όπως η Ferrari, η Mercedes και η Red Bull, όμως θα κάνει καλό στο άθλημα γενικότερα, καθώς μειώνει την πιθανότητα να χάνονται ταλέντα που σήμερα δεν παίρνουν όσες ευκαιρίες θα έπρεπε.