To υφιστάμενο entry-level μοντέλο στη γκάμα της Mercedes είναι η πιο προσιτή και μικρότερη A-Class.
Ωστόσο η γερμανική εταιρεία μάλλον ετοιμάζει σημαντικές ανακατατάξεις στην ιεραρχία των μοντέλων της, αλλάζοντας τις ισορροπίες. Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες θα πέσουν οι τίτλοι τέλους για την A-Class, καθώς το πιθανότερο είναι να μην υπάρξει διάδοχός της.
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι η υφιστάμενη τέταρτη γενιά της A-Class λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2018, ενώ αναμένεται να παραμείνει στη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2025. Για ποιο λόγο όμως η Mercedes σκέφτεται να καταργήσει την A-Class;
Το στρατηγικό πλάνο για το μέλλον της εστιάζει περισσότερο στην premium κατηγορία, καθώς επιθυμία της δε θα είναι να ανταγωνίζεται κατασκευαστές μαζικότερων οχημάτων. Αντιθέτως θέλει να επικεντρωθεί σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα που έχουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους.
Τα μικρότερα και πιο προσιτά μοντέλα εκτιμάται ότι θα γίνουν λιγότερο κερδοφόρα, καθώς θα πρέπει να εξηλεκτριστούν, να αποκτήσουν νέα συστήματα υποβοήθησης και να εναρμονιστούν για τη μετάβαση στις προδιαγραφές ρύπων Euro 7. Έτσι το κόστος εξέλιξης τους θα αυξηθεί σημαντικά. Άγνωστο τώρα παραμένει το μέλλον της sedan A-Class.
Με την ίδια λογική, και έχοντας τους ίδιους στόχους, η Audi έχει ανακοινώσει ότι τα A1 και Q2 όταν ολοκληρώσουν τον κύκλο ζωής τους δε θα έχουν διαδόχους. Ανάλογη τύχη με την A-Class αναμένεται να έχει και η B-Class για τους ίδιους λόγους, αλλά και επειδή ο συγκεκριμένος τύπος αμαξώματος δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Η παραγωγή της B-Class αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024.
Την ίδια χρονιά η Mercedes θα παρουσιάσει την πλατφόρμα MMA, ένα χρόνο νωρίτερα από το αρχικό πλάνο. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα προορίζεται για συμπαγή και μεσαίου μεγέθους μοντέλα, ενώ έχει αναπτυχθεί κυρίως για αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Ωστόσο θα μπορεί να υποστηρίζει και plug-in υβριδικά μοντέλα με τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πάνω στην πλατφόρμα MMA αναμένεται να ανεγερθούν οι επόμενες GLA, CLA και GLB.