Το τέλος για το A1, το μικρότερο μοντέλο της Audi, δεν είναι μακριά καθώς η γενιά που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή θα είναι η τελευταία, αφού αποφασίστηκε να μην υπάρξει κάποια νεότερη.
Σε συνέντευξή του ο ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής μάρκας, Markus Duesmann, είπε ότι η προσφορά μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε μικρότερα μοντέλα θα είναι πολύ δύσκολη στο μέλλον. Ο λόγος είναι το κόστος, το οποίο θα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο. Έτσι, κάποια στιγμή η εταιρεία θα αναγκαστεί να ανεβάσει την τιμή σε τέτοιο επίπεδο που κάποιος δε θα είναι πρόθυμος να δώσει ώστε να αγοράσει μοντέλο της κατηγορίας του A1.
Οδηγούμε το νέο Audi Q4 e-tron: Το ηλεκτρικό Premium SUV των 39.469 ευρώ
Με αυτά τα δεδομένα, η εταιρεία που ανήκει στο Volkswagen Group αποφάσισε να συνεχίσει προς το παρόν την εμπορική πορεία του μοντέλου. Ωστόσο, όταν έρθει η στιγμή να το αποσύρει από την αγορά, δε θα έχει αναπτύξει κάποιο μοντέλο που θα το διαδεχτεί.
Μία εναλλακτική λύση για την συνέχιση της ύπαρξης του Audi A1 και για να καθυστερήσει το τέλος του μοντέλου, θα ήταν η τοποθέτηση σε αυτό plug-in υβριδικών συνόλων. Ωστόσο, ο Duesmann απαντάει και σε αυτό λέγοντας ότι η γενικότερη στρατηγική της Audi για το μέλλον δεν περιλαμβάνει τα plug-in υβριδικά. Αυτό γίνεται επειδή θεωρούνται απλά ως μία ενδιάμεση κατάσταση (μια τεχνολογία – γέφυρα), μέχρι την τελική και καθολική υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών.
Έτσι κι αλλιώς, η Audi έχει ήδη ανακοινώσει, ότι από το 2026 και μετά δε θα παρουσιάσει νέο μοντέλο που θα χρειάζεται υγρά καύσιμα, καθώς όλα πλέον θα είναι ηλεκτρικά, ενώ μέχρι το 2033 θα έχει σταματήσει εντελώς η προσφορά οποιουδήποτε μοντέλου δεν είναι ηλεκτρικό.
Μοναδική εξαίρεση στην παραπάνω στρατηγική αποτελεί η Κίνα όπου οι θερμικοί κινητήρες θα επιβιώσουν για λίγο παραπάνω, αλλά σε ό,τι αφορά την Ευρώπη ο Duesmann θεωρεί ότι το 2030 τα αυτοκίνητα με εξάτμιση θα αποτελούν λιγότερο από το 20% των πωλήσεων.