Αυστηρότερα όρια στις εκπομπές καυσαερίων ετοιμάζεται να ανακοινώσει η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με έκθεση των New York Times θα απαιτούν έως και το 67% των νέων οχημάτων που πωλούνται εκεί να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά έως το 2032.
Ο διαχειριστής της υπηρεσίας, Μάϊκλ Ρίγκαν, αναμένεται να κάνει την ανακοίνωση, στο Ντιτρόιτ, την Τετάρτη. Θα πρόκειται, όπως λένε, για τους πιο επιθετικούς κανονισμούς στην αντίπερα του Ατλαντικού μέχρι σήμερα, γεγονός που δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη και την Ευρώπη.
Διότι, θα δημιουργήσουν μια σειρά από προκλήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, γενικότερα.
Σύμφωνα με τα προτεινόμενα όρια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν μεταξύ 54% και 60% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στις ΗΠΑ έως το 2030 και μεταξύ 64% έως 67% των νέων αυτοκινήτων έως το 2032, ανέφεραν οι συντάκτες της έκθεσης.
ΗΠΑ: Ερωτήματα για το αν θα είναι ρεαλιστικά
Κατά τους αναλυτές, αυτά τα στοιχεία είναι αρκετά φιλόδοξα, καθώς μόλις το 5,8% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το 2022 ήταν ηλεκτρικά, από 3,2% το 2021.
Μάλιστα, θα ξεπερνούσαν τον προηγούμενο στόχο του Προέδρου, Τζο Μπάϊντεν, να έχουν φθάσει το 50% τα καινούργια πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.
«Με βάση τις κατευθύνσεις του Προέδρου στο εκτελεστικό διάταγμα, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος αναπτύσσει νέα πρότυπα που θα αξιοποιήσουν αυτή την ιστορική πρόοδο για να επιταχύνουν τη μετάβαση σε ένα μέλλον μεταφορών μηδενικών εκπομπών, προστατεύοντας τους ανθρώπους και τον πλανήτη», δήλωσε εκπρόσωπος του φορέα. «Μόλις ολοκληρωθεί η διϋπηρεσιακή διαδικασία αναθεώρησης, οι προτάσεις θα υπογραφούν, θα δημοσιευθούν στο Ομοσπονδιακό Μητρώο και θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και σχολιασμό». Ο εκπρόσωπος αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τους κανονισμούς.
ΗΠΑ: Μεγάλες επενδύσεις για παραγωγή ηλεκτρικών
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, πάντως, έχουν, ήδη, αρχίσει να πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η επιβολή μιας τέτοιας ταχείας υιοθέτησης της τεχνολογίας θα δημιουργήσει ζητήματα. Μεγάλος αριθμός αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα απαιτήσει εκτεταμένη υποδομή φόρτισης, για παράδειγμα.
Το Φεβρουάριο, η κυβέρνηση Μπάϊντεν ανέφερε ότι θέλει να δει τουλάχιστον 500.000 φορτιστές στους δρόμους των ΗΠΑ έως το 2030 και ανακοίνωσε μια σειρά πρωτοβουλιών για να γίνει πραγματικότητα αυτό, συμπεριλαμβανομένων δεσμεύσεων από εταιρείες που κατασκευάζουν και λειτουργούν δίκτυα φόρτισης όπως ηTesla, η General Motors, η Ford, η Charge Point κ.α.
Ακόμη και αν επεκταθεί το δίκτυο, βεβαίως, οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε θέση να υιοθετήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα, σε ευρεία κλίμακα, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν μειωμένα κόστη κτήσης.