Οικολογικά καύσιμα θέλει να χρησιμοποιεί στο κοντινό μέλλον η Formula 1, προκειμένου να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων των μονοθεσίων αρχικά, αλλά και του αθλήματος γενικά σε δεύτερο χρόνο.
Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα γίνει από το 2022, όταν το καύσιμο που θα χρησιμοποιείται θα είναι E10, δηλαδή θα περιέχει σε ποσοστό 90% κανονική βενζίνη και σε ποσοστό 10% αιθανόλη.
Ωστόσο, η πραγματική αλλαγή α έρθει το 2025 (ή 2026) με τη νέα γενιά κινητήρων. Όταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο οι άνθρωποι του αθλήματος θέλουν το καύσιμο που θα χρησιμοποιείται να είναι 100% βιώσιμο.
Για να πετύχουν κάτι τέτοιο έχουν θέσει ως στόχο τα καύσιμο να κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου σε εργαστηριακές συνθήκες. Ένα σημείο προβληματισμού σε αυτό το ενδεχόμενο είναι η ενεργειακή πυκνότητα του τελικού προϊόντος, δηλαδή το πόση ισχύ θα μπορούν να αποδώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, όταν θα χρησιμοποιούν αυτή την “τεχνητή βενζίνη”.
Δείτε ακόμα
Ας μην ξεχνάμε ότι στην επόμενη γενιά κινητήρων για τους οποίους υπάρχουν ήδη συζητήσεις θα αυξηθεί η συνεισφορά του ηλεκτρικού κομματιού φτάνοντας περίπου στο 50% (δηλαδή η μισή ισχύς του συνόλου θα παράγεται από την μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες), όμως ο βενζινοκινητήρας θα αποτελεί ακόμα πολύ σημαντικό κομμάτι, καθώς θα είναι υπεύθυνος για το υπόλοιπο 50% της ισχύος.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες από τη Formula 1 τα οικολογικά καύσιμα θα έχουν την ίδια ενεργειακή πυκνότητα με τα σημερινά. Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο η συνολική ισχύς θα είναι ακόμα μεγαλύτερη από ό,τι σήμερα.
Η κατασκευασμένη στο εργαστήριο βενζίνη θα προέρχεται από τη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, από αστικά απόβλητα καθώς και από οργανική ύλη που δε σχετίζεται με τροφές.
Αυτή η αλλαγή αναμένεται ότι θα ρίξει τις εκπομπές ρύπων στο σύνολο της διαδικασίας (παραγωγή, μεταφορά και καύση των καυσίμων) τουλάχιστον κατά 65%.
Η παραπάνω αλλαγή θα έχει θετικές επιπτώσεις και πέρα από τη Formula 1. Μέχρι το 2030 υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν 1.8 δισεκατομμύρια οχήματα σε όλο τον πλανήτη, με το ποσοστό των ηλεκτρικών να μην ξεπερνά το 8%. Η έρευνα για οικολογικά καύσιμα που θα γίνει για λογαριασμό της F1 μπορεί να προσφέρει σημαντικά στη μείωση της ρύπανσης σε παγκόσμιο επίπεδο, αν όλα αυτά τα οχήματα αρχίσουν να τα χρησιμοποιούν.
Επιπλέον, αυτά τα καύσιμα μπορούν να υιοθετηθούν μακροπρόθεσμα και από τον κλάδο των μεταφορών, ένας τομέας ο οποίος συμβάλει σε πολύ μεγάλο ποσοστό στην ατμοσφαιρική ρύπανση.