Η εφημερίδα «The Guardian» παρουσιάζει μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησε το BloombergNEF σχετικά με το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων. Η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός πως όλες οι εταιρίες πλέον έχουν παρουσιάσει μικρά ηλεκτρικά μοντέλα για καθημερινές μετακινήσεις, το υψηλό τους κόστος όμως ακόμα φρενάρει τις μαζικές πωλήσεις.
Οδηγώντας με ασφάλεια: Μην τσιγκουνευτείς τα 20 ευρώ για τους υαλοκαθαριστήρες
Πότε θα τα αγοράζουμε τα ηλεκτρικά φθηνότερα από αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης;
Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν από το 2027 και έπειτα, τα EV μοντέλα θα κοστίζουν το ίδιο, ή ακόμα και φθηνότερα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα – πετρελαιοκίνητα. Μάλιστα τα SUV θα είναι φθηνότερα προς αγορά 1 χρόνο νωρίτερα (από το 2026) ενώ από το 2030 και έπειτα, η τιμή αγοράς τους θα είναι τόσο φθηνή όπου δεν θα χρειάζεται να δοθούν επιδοτήσεις και εκπτώσεις από τις κυβερνήσεις.
Τί λένε τα νούμερα;
Η πρόβλεψη είναι αρκετά αισιόδοξη καθώς η μέση τιμή ενός οχήματος μεσαίου μεγέθους, είτε κινείται με ρεύμα, είτε με καύσιμο, το 2026 θα είναι στα 19.000 ευρώ. Από το 2030 η τιμή ενός ηλεκτρικού θα έχει «πέσει» στα 16.300 ευρώ, ενώ ενός βενζινοκίνητου θα έχει αυξηθεί στις σχεδόν 20.000 ευρώ. Τα πάντα εξαρτώνται από το κόστος των μπαταριών, με τις περισσότερες εταιρίες να έχουν ήδη βρει τρόπους να το μειώσουν δραματικά. Η μεγάλη αλλαγή όπως επισημαίνει η έρευνα, θα έρθει το 2024!