Ο ανεξάρτητος οργανισμός Analytics Emissions πραγματοποίησε μία έρευνα με άκρως ανησυχητικά αποτελέσματα. Ενώ κατά μέσο όσο ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 5 χιλιοστόγραμμα καυσαερίων ανά χλμ., τα ελαστικά του εκπέμπουν 5 γραμμάρια σωματιδίων ανά χλμ. Με πιο απλά λόγια, η ρύπανση των ελαστικών είναι ούτε λίγο ούτε πολύ, 1.000 φορές μεγαλύτερη από αυτή των εξατμίσεων.
Η συνεχώς αυξανόμενη πώληση των βαρύτερων SUV και ηλεκτρικών οχημάτων (λόγω μπαταρίας), έχει αυξήσει δραματικά την περιβαλλοντική μόλυνση από τη φθορά των ελαστικών κατά τη χρήση τους.
Πάρτε του το δίπλωμα! Προκάλεσε ατύχημα, την κοπάνησε αλλά του έπεσε η πινακίδα κυκλοφορίας (video)
Φρένα, πέλμα και οδόστρωμα δημιουργούν ένα συνονθύλευμα μόλυνσης το οποίο σε αντίθεση με τα καυσαέρια είναι εντελώς ανεξέλεγκτο και δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Νούμερα που γίνονται ακόμα χειρότερα εάν το ελαστικό δεν έχει σωστή πίεση (άρα αυξανόμενη φθορά), ή η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι σκληρή.
Τα συγκεκριμένα σωματίδια ονομάζονται NEE και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς την διοχέτευση τους στο περιβάλλον.
Μήπως τελικά κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος;