Τα εργοστάσια αυτοκινήτων αποτελούν σημαντικό μέρος του ΑΕΠ αρκετών χωρών της Ευρώπης που εξαρτώνται από την παραγωγή αυτοκινήτων κι εξαρτημάτων.
H συνεχιζόμενη αύξηση των πωλήσεων νέων μοντέλων στην Ευρώπη, οδηγεί και στην αντίστοιχη αύξηση της παραγωγής των υπαρχόντων εργοστασίων, ή αν αυτό δεν επαρκεί στην κατασκευή καινούριων.
Παράλληλα, οι νέες τεχνολογίες και φυσικά η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες, δημιουργεί επιπρόσθετες ανάγκες για νέα εργοστάσια, αφού είναι δύσκολο στην ίδια γραμμή παραγωγής να κατασκευάζονται και θερμικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπροσθέτως, αρκετές εταιρείες, ειδικά κινέζικες, δεν διαθέτουν συμβατικά αυτοκίνητα, παρά μόνο ηλεκτρικά, ωστόσο έχουν κατασκευάσει εργοστάσια στην Ευρώπη.
Εργοστάσια: 322 συνολικά στην Ευρώπη σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2022 υπήρχαν 322 εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων, ημιφορτηγών και φορτηγών και κατασκευής κινητήρων, ενώ υπήρχαν και 42 εργοστάσια κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το εντυπωσιακό είναι πως μέσα σε ένα χρόνο συνολικά τα εργοστάσια αυξήθηκαν κατά 21.
Από τα 322 συνολικά της Ευρώπης τα 213 βρίσκονται στον σκληρό πυρήνα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα υπόλοιπα σε τρίτες χώρες.
Εργοστάσια: Πρωταθλήτρια η Γερμανία με 54 μονάδες
Όπως είναι λογικό, τα περισσότερα εργοστάσια βρίσκονται στη Γερμανία, που διαθέτει και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και ακολουθούν οι άλλες μεγάλες αγορές, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία.
Η Ελλάδα δυστυχώς απουσιάζει από τις χώρες που διαθέτουν έστω και ένα εργοστάσιο που να σχετίζεται με την αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που διαθέτει η… Β. Μακεδονία με ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης φορτηγών.
Να θυμίσουμε οτι στην Ελλάδα υπήρχε η Τεοκαρ που συναρμολογούσε τα Nissan στο Βόλο.
Επιπλέον αντίστοιχες μονάδες για τα Alfa Romeo, Opel, Mazda, Renault, Lada, Daihatsu, και Pirelli, GoodYear στην κατασκευή ελαστικών.
Όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν και μέσα από κιτρινισμένες σελίδες μας θυμίζουν άλλες εποχές.