Ο όμιλος Volkswagen απέναντι στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης εγκαινίασε ένα από τα πλέον σύγχρονα εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης μπαταριών στην Ευρώπη, στο Salzgitter της Γερμανίας.
Αυτό είναι ένα βήμα προς την ανάπτυξη και την παραγωγή των δικών της στοιχείων μπαταριών για ηλεκτροκίνηση.
Το 2025, αναμένεται να βγει στην παραγωγή από το εργοστάσιο της Γερμανίας το ενιαίο στοιχείο μπαταρίας της Volkswagen, το οποίο θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας έως και 50%. (θα μειωθεί άραγε και η τιμή του αυτοκινήτου;)
Η επένδυση είναι ύψους περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ και 250 ειδικοί θα ακολουθήσουν το δρόμο της έρευνας στους τομείς της ανάπτυξης μπαταριών, της ανάλυσης και των δοκιμών, σε συνολικά τέσσερα εργαστήρια.
Οδηγούμε το Volkswagen Golf GTD με τα 200 άλογα και ονειρευόμαστε ταξίδια
Το εργοστάσιο στο Salzgitter, παραγωγικής ικανότητας 40 GWh ετησίως, θα είναι ένα από τα έξι συνολικά Gigafactories που θα λειτουργήσει το Volkswagen Group στην Ευρώπη μέχρι το 2030, με ικανότητα παραγωγής 240 GWh.
Να σημειωθεί ότι για 10ετίες, το εργοστάσιο της Volkswagen στο Salzgitter προμήθευε τα οχήματα με θερμικούς κινητήρες.
Αυτά μέχρι πρότινος καθώς το εργοστάσιο αλλάζει και μετατρέπεται σε κέντρο έρευνας και παραγωγής μπαταριών.
Ηδη 160 από τους 500 εργαζόμενους σήμερα, απασχολούνται στην εξέλιξη μπαταριών. Υπολογίζεται οτι μέχρι το τέλος του 2022, οι εργαζόμενοι αναμένεται να διπλασιαστούν, ανάμεσά τους 250 εξειδικευμένοι επιστήμονες για έρευνα, ανάλυση και ανάπτυξη νέων προϊόντων. Τα νέα εργαστήρια θα επιτρέψουν εκτεταμένες δοκιμές στοιχείων μπαταριών με έως 200 διαφορετικές μεθόδους ανάλυσης, με χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού που θα καταστήσει το Salzgitter ως μία από τις πιο σύγχρονες ερευνητικές εγκαταστάσεις για μπαταρίες ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.
΄Μάλιστα το Salzgitter διαθέτει ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρονικά μικροσκόπια σάρωσης στον κόσμο για την ανίχνευση λιθίου καθώς και μία εξαιρετικά αυτοματοποιημένη διάταξη δοκιμών για τον έλεγχο των modules για επιδόσεις και σημάδια γήρανσης, κατά τη γρήγορη φόρτιση και εκφόρτιση. Διεξάγονται ήδη δοκιμές για μπαταρίες που μπορούν να φορτιστούν από 5 έως το 80% ισχύος τους, μέσα σε 12 μόλις λεπτά.