Ο Roope Hirvonen, γιος του τέσσερις φορές δευτεραθλητή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, Mikko, θα κάνει το ντεμπούτο του σε ράλι στη Φινλανδία, 7-8 Μαίου. Μάλιστα ο πατέρας του θα είναι συνοδηγός του!
Ο 16χρονος θα οδηγήσει ένα Ford Focus στο Rengas Turku Ralli αυτό το Σάββατο, στο Salo, 120 χιλιόμετρα δυτικά της πρωτεύουσας Ελσίνκι.
Ο Roope συμετείχε μέχρι τώρα σε αγώνες rallycross και με τον πατέρα είχαν αγωνιστεί ξανά μαζί σε ένα rallysprint. Αλλά αυτό το Σάββατο θα είναι η πρώτη τους συμμετοχή, ως πλήρωμα, σε ράλι και στόχο έχουν όπως είπαν, τη διασκέδαση.
«Θα είναι συναρπαστικό», είπε ο Roope «Δεν είχαμε χρόνο για δοκιμές, οπότε και θα πάμε χωρίς προπόνηση και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Ο κύριος στόχος είναι να φτάσει το αυτοκίνητο στον τερματισμό και να ολοκληρώσουμε τον αγώνα χωρίς λάθη. Θα ήθελα να έχω μεγαλύτερη εμπλοκή με τους αγώνες, αλλά θα δούμε πρώτα πώς θα τα πάμε στο πρώτο μου ράλι. Πάντα ήθελα να δοκιμάσω τα ράλι και ασχολούμαι με τους αγώνες εδώ και πολλά χρόνια, οπότε ήρθε η ώρα να δοκιμάσω κάτι νέο».
Ο Mikko, ο οποίος αυτό τον καιρό, βοηθά στην ομάδα της Toyota τον Kalle Rovanperä, έχει αγχωθεί για τον αγώνα του γιου του και αυτό γιατί θα κάθεται στο δεξί μπάκετ του αυτοκινήτου. Θα είναι συνοδηγός πράγμα πολύ αγχωτικό για τους περισσότερους οδηγούς αγώνων.
«Ναι, και εγώ φοβάμαι» είπε ο Μίκκο γελώντας. «Μάλλον θα χαθώ! Θέλω να πω, αυτή θα είναι η πρόκληση, να βρω τις ειδικές διαδρομές και να καταφέρω να είμαι σωστός με τους χρόνους
Επειδή ο Roope είναι ακόμα κάτω των 18 ετών και αγωνίζεται στην κατηγορία junior. Πρέπει πρώτα να κάνει έναν αριθμό ράλι πριν του επιτραπεί να οδηγήσει σε ρυθμό αγώνα. Αυτά είναι τα καλά νέα για μένα!»
Το Focus στο οποίο θα αγωνιστούν το αγόρασαν πρόσφατα όπως είπε ο Mikko.
«Βασικά πήραμε το αυτοκίνητο πριν από τρεις εβδομάδες από έναν άλλο νεαρό που το χρησιμοποιούσε σε ράλι. Αγωνιζόμαστε στην κατηγορία V1600. Σύμφωνα με τους κανόνες της Φινλανδικής Ομοσπονδίας , μόνο νέοι επιτρέπεται να οδηγούν σε αυτή την κατηγορία. Στο αυτοκίνητο μπορούμε να βάλουμε μόνο ένα roll cage και να τροποποιήσουμε την ανάρτηση, διαφορετικά είναι ένα απλό αυτοκίνητο παραγωγής. Επίσης επιτρέπεται να έχεις μόνο έναν κινητήρα 1,6 λίτρων. Είναι ουσιαστικά μια κατηγορία – το πρώτο σκαλοπάτι- για να ξεκινήσεις να αγωνιστείς σε ράλι».
Ο Mikko ενθαρρύνει το ενδιαφέρον του Roope για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ ταυτόχρονα θέλει οι προσδοκίες του να είναι χαμηλές.
«Πραγματικά, απλώς θα πάμε για να περάσουμε καλά. Μας αρέσει πολύ να κάνουμε μαζί πράγματα, που αφορούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και θα είναι περισσότερο ένα οικογενειακό Σαββατοκύριακο, που μπορούμε να κάνουμε ράλι. Ο Roope δεν έχει οδηγήσει καθόλου το αυτοκίνητο. Αλλά δεν χρειάζεται να πετύχουμε τίποτα, θα το διασκεδάσουμε. Προς το παρόν, παρόλο που θέλουμε να κάνουμε ράλι, δεν σκοπεύουμε να γίνουμε οι επόμενοι Rovanperä ή Solberg. Απλώς θα πάμε εκεί ως πατέρας και γιος για να περάσουμε καλά».
Το ράλι στο Salo είναι το πρώτο της καλοκαιρινής σεζόν, στη Φινλανδία και περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές που καλύπτουν σχεδόν 45 αγωνιστικά χιλιόμετρα.