Υπάρχει ένας απλός τρόπος να ελέγξεις ο ίδιος εάν ο συμπλέκτης σου είναι έτοιμος να σε στείλει συνεργείο. Πώς θα τον τσεκάρεις αλλά και πόσα θα πληρώσεις σε περίπτωση που δεν σώζεται η κατάσταση;
Από το 1997 όταν και όλοι οι συμπλέκτες έγιναν αυτορυθμιζόμενοι, το να βάλει κάποιος χέρι μόνος του έγινε σχεδόν αδύνατο – επικίνδυνο. Ένα αρκετά ακριβό σύνολο εξαρτημάτων πρέπει να δουλεύει ρολόι για να έχουμε σωστή κίνηση στο αυτοκίνητο και φυσικά όπως όλα, έτσι και αυτό κάποια στιγμή θα χρειαστεί επισκευή.
Ξεπούλησε σε μια μέρα το Yaris των 42.000 ευρώ!
Πόσα χιλιόμετρα αντέχει ένας συμπλέκτης;
Το πρώτο εξάρτημα του συμπλέκτη που βγαίνει off είναι σχεδόν πάντα ο δίσκος, ο οποίος αλλοιώνεται πάνω από τους 300 βαθμούς κελσίου. Συνήθως αντέχει περί τα 100.000 χλμ., όμως εάν ο οδηγός είναι Νέος και η επαφή του με τον συμπλέκτη είναι παραπάνω από την απαραίτητη, πολύ πιθανόν να αντέξει πολύ λίγα χιλιόμετρα.
Πώς χαλάμε τον συμπλέκτη;
Η κυριότερη αιτία είναι η συχνότερη από την κανονική επαφή με το αριστερό πεντάλ. Περιμένοντας στο κόκκινο φανάρι, ΔΕΝ πρέπει να έχουμε μέσα ταχύτητα. Επίσης η εκκίνηση σε ανηφορικό δρόμο πρέπει να γίνεται με χειρόφρενο και όχι με την δύναμη του συμπλέκτη, γιατί αλλιώς η ιδιαίτερα χαρακτηριστική μυρωδιά θα σας έρθει μαζί με ένα άρωμα πολλών ευρώ. Τέλος, οι νέοι οδηγοί συνήθως στρίβοντας με χαμηλές ταχύτητες, πατάνε και έναν συμπλέκτη για καλό και για κακό, μόνο που μόνο κακό κάνει τελικά.
Το ΤΕΣΤ που θα σας πει σε τί κατάσταση είναι
Αρχικά το πρώτο σημάδι που θα σας υποψιάσει είναι το γεγονός πως ενώ κάνετε αποσύμπλεξη και οι στροφές ανεβαίνουν, το αυτοκίνητο αντί να έχει ώθηση, πατινάρει. Για να επιβεβαιώσετε ότι είστε για συνεργείο κάντε το εξής εύκολο και ανέξοδο πείραμα. Όντας σταματημένοι, βάλτε 4η σχέση στο κιβώτιο, σηκώστε το χειρόφρενο και προσπαθήστε να ξεκινήσετε το όχημα. Εάν σβήσει, ο συμπλέκτης σας έχει ψωμί ακόμα που λένε. Εάν δεν σβήσει και δείχνει ότι είναι έτοιμο να ξεκινήσει, τότε το κόστος αλλαγής μαζί με την εργασία είναι κατά μέσο όσο 250 με 300 ευρώ.