Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Μετέο Σαλβίνι δήλωσε την Τρίτη ότι η χώρα του και οι σύμμαχοί της στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούν να μπλοκάρουν τον κανονισμό Euro 7.
Αυτόν, δηλαδή, που αυστηροποιεί τα όρια εκπομπών των οχημάτων για ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα, από το 2025.
Οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες πρόκειται να διαπραγματευτούν φέτος την προτεινόμενη νομοθεσία, η οποία έχει σχεδιαστεί για να εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα και φορτηγά από τον Ιούλιο του 2025 και σε λεωφορεία και φορτηγά δύο χρόνια αργότερα.
Ο προτεινόμενος κανονισμός Euro 7 είναι «προφανώς λάθος» και δεν βοηθά καν από περιβαλλοντική άποψη, δήλωσε ο Σαλβίνι, ηγέτης του κόμματος της Λέγκας του Βορρά και Αντιπρόεδρος του Υπουργικού Συμβουλίου της Ιταλίας.
Η Ιταλία, μαζί με τη Γαλλία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και την Ουγγαρία, έχουν τη δυνατότητα βάσει στοιχείων να εμποδίσουν αυτή την κίνηση, ανέφερε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια συνεδρίου αντιπροσώπων αυτοκινήτων στη Βερόνα.
«Είμαστε πλέον μια ανασταλτική μειοψηφία, θέλουμε να γίνουμε πλειοψηφία», πρόσθεσε.
Euro 7: Κόντρα της Κομισιόν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την πλευρά της θεωρεί ότι οι κανόνες Euro 7 είναι απαραίτητοι για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και την αποφυγή επανάληψης ενός σκανδάλου όπως το dieselgate του Ομίλου Volkswagen.
Ως γνωστόν, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντεπιτίθενται στους προτεινόμενους κανονισμούς εκπομπών που υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δαπανηροί, βιαστικοί και περιττοί.