Η περσινή χρονιά ήταν εξαιρετικά δύσκολη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η πανδημία του Covid-19 έφερε σημαντική μείωση στις πωλήσεις.
Ανεπηρέαστος όμως δεν έμεινε το 2020 ούτε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroCNAP. Tα lockdown και τα επιβεβλημένα μέτρα των κοινωνικών αποστάσεων έβαλαν στον «πάγο» τις δοκιμές πρόσκρουσης νέων μοντέλων.
Φυσικά ρόλο έπαιξε η ακύρωση ή αναβολή λανσαρίσματος νέων μοντέλων, λόγω των αντίξοων και πρωτόγνωρων συνθήκων που δημιουργήθηκαν. Η επανεκκίνηση των δοκιμών πρόσκρουσης άρχισε στα μέσα του περασμένου έτους. O EuroNCAP προσαρμόστηκε γρήγορα στις νέες εργασιακές συνθήκες.
Σύμφωνα λοιπόν με τον EuroNCAP το 2020 αξιολόγησε μόλις 11 νέα μοντέλα. O αντίστοιχος αριθμός το 2019 ήταν 55. Eπομένως μιλάμε για μια σημαντική μείωση. Η ευχάριστη όμως είδηση είναι από τα 11 νέα μοντέλα που υποβλήθηκαν στις εξαντλητικές δοκιμές πρόσκρουσης τα 9 κατάφεραν να αποσπάσουν την ύψιστη διάκριση των πέντε αστερίων (82%). 1 έλαβε τέσσερα αστέρια (9%) και 1 τρία αστέρια (9%).
EuroNCAP: Πόσο ασφαλές είναι το νέο Seat Leon; (video)
Σημειώνεται ότι κανένα από τα 11 νέα μοντέλα του 2020 δεν πήρε κάτω από το τρία αστέρια. Kάτι που δείχνει ότι το επίπεδο ασφαλείας έχει αυξηθεί σημαντικά, παρότι οι απαιτήσεις του EuroNCAP το 2020 έγιναν ακόμα πιο αυστηρές.
Υπενθυμίζουμε ότι μια από τις σημαντικότερες αλλαγές ήταν η αντικατάσταση του σταθερού-παραμορφώσιμου εμποδίου της μετωπικής πρόσκρουσης με μια κινούμενη, με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, ράμπα.
Επίσης αξιολογείται πλέον πόσο αποτελεσματικός είναι ο νέου τύπου μπροστινός κεντρικός αερόσακος, με δεδομένο ότι οι πλευρικές προσκρούσεις αποτελούν τη δεύτερη συχνότερη αιτία των σοβαρών τραυματισμών ή θανάτων.
Επιπλέον βαθμολογούνται τα τεχνολογικά συστήματα που παρακολουθούν την απόσπαση προσοχής και την κόπωση του οδηγού, καθώς και η αποτελεσματικότητα της αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης σε πεζούς, οχήματα και ποδηλατιστές.