Σε θετικούς ρυθμούς κινήθηκε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Ιούνιο, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 4.3% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2023.
Παράλληλα, έκλεισε και το πρώτο εξάμηνο του 2024, με επίσης θετικό πρόσημο της τάξης του 4.5% και συνολικά 5.7 εκατομμύρια νέες ταξινομήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA.
Παρόλα αυτά όμως, οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων δεν έχουν φτάσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, καθώς παρατηρείται πτώση -18% σε σχέση με τις επιδόσεις του 2019.
Ευρωπαϊκή αγορά: Αισιοδοξία για το 2024
Συνολικά πάντως τα μηνύματα για το σύνολο του 2024 δείχνουν θετικά, καθώς εκτός από τις μεγάλες αγορές, (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία) κινούνται σε θετικούς ρυθμούς, με κάποιες χώρες να ξεχωρίζουν με τις επιδόσεις τους (+30,8 η Βουλγαρία, +16% η Πολωνία +14.5% η Κροατία) και λίγες συνολικά έχουν αρνητικό πρόσημο.
Ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζουν τα στοιχεία για τις ταξινομήσεις των διαφορετικών τύπων κινητήρα στις χώρες της Ευρώπης, καθώς υπάρχει ποικιλομορφία στις προτιμήσεις των αγοραστών. Σε χώρες όπως το Βέλγιο, η Δανία και η Ολλανδία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποσπούν σημαντικά μερίδια, ενώ σε χώρες όπως η δική μας, αλλά και η Τσεχία τα ηλεκτρικά βρίσκονται ακόμα χαμηλά σε ταξινομήσεις.
Στο 12.5% το μερίδιο των ηλεκτρικών το 1ο εξάμηνο
Η γενική αίσθηση που υπάρχει, αυτή δηλαδή της κάμψης του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αποτυπώνεται και στους αριθμούς, καθώς το πρώτο εξάμηνο το μερίδιό τους κυμάνθηκε στο 12.5%, υπόλειπόμενο του συνόλου του 2023 που κυμάνθηκε στο 14.3%. Η σταθεροποίηση αυτή επιβεβαιώνεται και σε απόλυτους αριθμούς, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών το 2024 και το 2023 στην Ευρωπαϊκή Ένωση (μαζί με Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία και Ην. Βασίλειο) είναι πρακτικά ίδιες (954.094 – 938.720), με αύξηση μόλις 1.6%, τη στιγμή που η συνολική αγορά παρουσιάζει αύξηση 4.5%.
Τον Ιούνιο ωστόσο το μερίδιο των ηλεκτρικών κινήθηκε στα γνωστά επίπεδα τυ 14%, χωρίς να υπάρχει δυναμική για περαιτέρω άνοδο. Την πρωτοκαθεδρία εξακολουθούν να κατέχουν οι βενζινοκινητήρες με 34.4% μερίδιο τον Ιούνιο και 35.3% το πρώτο εξάμηνο.
Σταθερά πρώτη η VW
Όσον αφορά στις μεμονωμένες εταιρείες, η VW διατηρεί τα πρωτεία με 714.063 πωλήσεις, ακολουθούμενη από την Toyota με 486.202 πωλήσεις (+15.2% αύξηση) και την BMW στην τρίτη θέση με 397.851 πωλήσεις, παρουσιάζοντας και αυτή αύξηση της τάξης του 12.4%.
Αμετάβλητη είναι και η κατάταξη στους Ομίλους, με εκείνον της VW να κρατά τα πρωτεία με συνολικά 1.761.533 πωλήσεις, με τον Όμιλο Stellantis στη δεύτερη θέση και 1.144.814 πωλήσεις και τον Όμιλο Renault στην τρίτη θέση και 672.318 πωλήσεις. Όλοι πάντως οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι, έστω και οριακά, παρουσιάζουν αύξηση των πωλήσεών τους.