Το φετινό Πάσχα των Καθολικών, επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με πτώση 5.2%, σύμφωνα με τον ACEA.
Ωστόσο το πρώτο τρίμηνο του 2024 κινείται σε θετικούς ρυθμούς, με τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να καταγράφουν άνοδο της τάξης του 4.4%, με τις εκτιμήσεις να είναι αισιόδοξες, αποτιμώντας την εικόνα του Μαρτίου ως συγκυριακή.
Ευρωπαϊκή αγορά: Πάνω από 1 εκ. ταξινομήσεις τον Μάρτιο
Σε απόλυτους αριθμούς, τον Μάρτιο ταξινομήθηκαν 1.031.875 νέα οχήματα στην Ευρώπη, έναντι 1.089.017 τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί στο πρώτο τρίμηνο είναι 2.767.171 έναντι 2.651.468, για τις χώρες της Ευρωπαικής ένωσης.
Όπως είναι λογικό, όλες οι μεγάλες αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέγραψαν κάμψη που κυμάνθηκε από -6.2% για τη Γερμανία έως –1.5% για τη Γαλλία.
Στο 13% το μερίδιο των ηλεκτρικών τον Μάρτιο
Όσον αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, παρατηρείται μία σταθεροποίηση στις πωλήσεις τους, με το με το μερίδιό τους να φτάνει το 13%, ενώ στο πρώτο τρίμηνο βρίσκονται στο 12%. Αν και με πτώση της τάξης του 10%, τα βενζινοκίνητα μοντέλα διατηρούν τα πρωτεία, ωστόσο αυξάνεται συνεχώς το μερίδιο των υβριδικών, (+12.6% τον Μάρτιο) που βάσει των τάσεων, στο τέλος του έτους θα κατακτήσουν την πρώτη θέση.
Ενδιαφέρον για στατιστικούς λόγους έχει κι ο πίνακας με τις πωλήσεις ανά χώρα και ανά τύπο καυσίμου, απεικονίζοντας τις διαφορετικές συνθήκες που επικρατούν, ειδικά σε χώρες όπως η Νορβηγία, όπου τα ηλεκτρικά κυριαρχούν κατά κράτος.
Στην πρώτη θέση ο όμιλος VW
Η κατάταξη των εταιρειών, δεν αλλάζει, καθώς είναι μεγάλη η απόσταση που χωρίζει τον Όμιλο VW από τις υπόλοιπες εταιρείες, καταγράφοντας ελαφριά αύξηση της τάξης του 0.7% για το πρώτο τρίμημο. Ξεχωρίζουν ωστόσο με τις επιδόσεις τους οι ιαπωνικές εταιρείες, (Nissan, Toyota, Suzuki) που διαθέτουν πλήθος υβριδικών μοντέλων κι από τις ευρωπαϊκές η Cupra, η Citroen και η BMW, με σημαντικά μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων σε σχέση με τη συνολική αγορά (+4.4%).