H πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων τον Αύγουστο δεν ήταν μόνο ελληνικό φαινόμενο, αφού και η ευρωπαϊκή αγορά σημείωσε αντίστοιχου μεγέθους μείωση.
Τη στιγμή που η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έγραψε μείωση -21.4% τον Αύγουστο, η ευρωπαική αγορά σημείωνε πτώση πωλήσεων της τάξης του –18.3%, με αποτέλεσμα η αύξηση των πωλήσεων το 2024 να είναι μόλις 1.4% σε σχέση με το οκτάμηνο του 2023, ενώ το πρώτο εξάμηνο είχε κλείσει με +4.5%.
Αυτό μεταφράζεται σε 7.180.492 νέες ταξινομήσεις για το 2024, έναντι 7.078.200 του 2023, ενώ η εικόνα του Αυγούστου ήταν 643.637 φέτος έναντι 787.812 πέρυσι.
Ευρωπαϊκή αγορά: Μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών
Η πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν μεγαλύτερη από το διπλάσιο της πτώσης της αγοράς συνολικά. Ενδεικτικά, τον φετινό Αύγουστο ταξινομήθηκαν 92.627 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, έναντι 165.204 της περσινής χρονιάς, που μεταφράζεται σε -43.9%, ενώ αντίστοιχα τα μερίδια αγοράς ηλεκτρικών, ήταν 14.4% φέτος έναντι 21% πέρυσι
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πέσει και το μερίδιο των ηλεκτρικών στο σύνολο του 2024 στο 12.6%, έναντι του 14% που ήταν μέχρι το 2023. Οι επιδόσεις αυτές σήμαναν καμπανάκι στις Βρυξέλλες και στο ΔΣ του ACEA, που επισημαίνει τον κίνδυνο να μην γίνει εφικτή η επίτευξη των στόχων για τη μείωση εκπομπών CO2 και πως πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα και κίνητρα για την αύξηση των ηλεκτρικών μοντέλων. Πρέπει βέβαια να τα προτιμήσει και το κοινό…
Γεγονός είναι μάλιστα πως στη Γερμανία, η μεγαλύτερη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν πτώση του 32% για το σύνολο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Παραμένει πρώτη η VW
Στις μεμονωμένες εταιρείες, η VW διατηρεί τα πρωτεία και με αρκετή διαφορά από τη δεύτερη Toyota, (907.645 – 617.374) ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η BMW με 509.390 πωλήσεις. Η κατάταξη αφορά στο σύνολο της Ε.Ε, περιλαμβάνοντας και τις τρίτες χώρες, Ελβετία, Νορβηγία, Ισλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αμετάβλητη είναι και η κατάταξη στους Ομίλους, με εκείνον της VW να κρατά τα πρωτεία με συνολικά 2.253.034 πωλήσεις, με τον Όμιλο Stellantis στη δεύτερη θέση και 1.401.967 πωλήσεις και τον Όμιλο Renault στην τρίτη θέση και 837.665 πωλήσεις. Οι επιδόσεις τους πάντως κυμαίνονται στα ίδια σχεδόν επίπεδα με την περσινή χρονιά με μικρές αυξομειώσεις.