Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε το τέλος (;) των θερμικών κινητήρων στις χώρες της Ευρώπης, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις.
Kαθώς η θέση αυτή δεν διατυπώθηκε από τους πολίτες των χωρών ή τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά από τους …πολιτικούς.
Έτσι, τα πρόσφατα νέα μας λένε τα εξής:
Η τελική ψηφοφορία του Συμβουλίου της ΕΕ για τη διακοπή της πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη από το 2035 ορίστηκε για τις 7 Μαρτίου.
Όμως η δυσπιστία της Γερμανίας για την απόλυτη επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να βαραίνει αρνητικά το όλο θέμα, καθώς είναι πεπεισμένη ότι το μέλλον της κινητικότητας έχει χώρο και για νέα ανανεώσιμα καύσιμα, όπως τα eFuels.
Φοβού το Βερολίνο
Ένα πιθανό «όχι» από το Βερολίνο -μαζί με αυτά της Ιταλίας και της Πολωνίας, αλλά και την αποχή της Βουλγαρίας- θα δημιουργούσε τη λεγόμενη «μπλοκαρισμένη μειοψηφία», τινάζοντας στον αέρα όλο το σχέδιο των Βρυξελλών.
Η εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ έχει μετακινήσει την τελική απόφαση, ακόμη και αν η νέα ημερομηνία δεν είναι γνωστή.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Ντάνιελ Χόλμπεργκ, εκπρόσωπος του Coreper -του οργάνου που προετοιμάζει τις εργασίες του Συμβουλίου της ΕΕ-, με ανάρτησή του στο Twitter να αναφέρει τα εξής:
«Η επιτροπή αποφάσισε να αναβάλει την απόφαση για τον στόχο εκπομπών του 2035 για τα επιβατικά αυτοκίνητα για τις 7 Μαρτίου σε μια μεταγενέστερη συνεδρίαση του Συμβουλίου. Το Coreper θα επανέλθει στο θέμα σε εύθετο χρόνο…»
Πρωτοστάτησε η Ιταλία
Ήταν η Ιταλία, λοιπόν, (mamma Italia!) που πρωτοστάτησε σε αυτή τη μάχη για τους ICE (κινητήρες εσωτερικής καύσης), βρίσκοντας συμμάχους Πολωνία και Βουλγαρία, με το να μην ψηφίσει το φάκελο για τις εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα και φορτηγά.
Οι αμφιβολίες της γερμανικής κυβέρνησης παραμένουν προς επίλυση, μοιρασμένες μεταξύ των δύο κομμάτων της πλειοψηφίας. Των Πρασίνων και του Fdp, με το πρώτο να τάσσεται αναφανδόν υπέρ του αποχαιρετισμού στους θερμικούς κινητήρες από το 2035 και το δεύτερο να θέλει την Ευρώπη να είναι πιο ανοιχτή σε υδρογόνο, ηλεκτρονικά καύσιμα και βιοκαύσιμα.
Στο μεταξύ, ο Ματέο Σαλβίνι, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γράφει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
«Η φωνή εκατομμυρίων Ιταλών ακούστηκε και η κυβέρνησή μας έδειξε ότι προσφέρει επιχειρήματα κοινής λογικής σε διεθνή τραπέζια, για την υπεράσπιση της ιστορίας και του έργου μας. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα, αλλά δεν θα ξεπουλήσουμε στην Κίνα».
Το τοπίο δείχνει πολύ ομιχλώδες και τίποτα δεν είναι ξεκαθαρισμένο.
Η αβεβαιότητα, όμως, αυτή «φρενάρει» και τους καταναλωτές…