Η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ βρίσκεται σε τροχιά συρρίκνωσης φέτος, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Προέβλεψε πτώση 1% στα 9,6 εκατομμύρια μονάδες αναθεωρώντας προς τα κάτω την αρχική πρόβλεψή της για επιστροφή του κλάδου στην ανάπτυξη.
Συγκρινόμενο με τα στοιχεία πριν από την πανδημία του 2019, όπως επισημαίνει, ειδικότερα, η ACEA, αυτή η εκτίμηση αντιπροσωπεύει συνολική πτώση 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών.
Ωστόσο, παρά τη συρρικνούμενη αγορά και την πίεση από τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει μαζικά στην έρευνα και ανάπυξη και στις δεξιότητες και τις τεχνολογίες που οδηγούν την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, εξήγησε ο νέος Γενικός Διευθυντής της ACEA, Σίγριδ ντε Βρις. Ένας τέτοιος τεράστιος μετασχηματισμός μπορεί να επιτευχθεί με επιτυχία μόνο από έναν κλάδο που θα παραμείνει ανταγωνιστικός και στο μέλλον. «Αυτό εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τις σωστές συνθήκες του πολιτικού πλαισίου», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι στο 8μηνο, οι συνολικοί όγκοι των πωλήσεων στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 11,9%, φτάνοντας σχεδόν τα 6 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις βασικές αγορές έχουν αντιμετωπίσει, μέχρι στιγμής, φέτος τις εξής απώλειες: Ιταλία (-18,4%), Γαλλία (-13,8%), Γερμανία (-9,8%) και Ισπανία (-9,4%). Τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν και πάλι (-10,4%), παρά την ήδη χαμηλή βάση σύγκρισης που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών.
Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ είχαν χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο, με τη Γερμανία (-12,9%) και την Ισπανία (-12,5%) να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση. Τον Αύγουστο, βεβαίως, η ευρωπαϊκή αγορά επέστρεψε τελικά σε ανάπτυξη (+4,4%), δίνοντας τέλος σε δεκατρείς μήνες διαδοχικής πτώσης. Αλλά, με καταγεγραμμένες 650.305 μονάδες, αυτό το αποτέλεσμα παραμένει πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα…