Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Σεπτέμβριο, λόγω άμβλυνσης των προβλημάτων εφοδιασμού.
Όμως η επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών υποδηλώνει ότι έρχονται δυσκολότερες εποχές…
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ, της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών και του Ηνωμένου Βασιλείου παρέδωσαν συνολικά 1,05 εκατομμύρια οχήματα τον περασμένο μήνα, αυξημένα κατά 7,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία από τον μεγαλύτερο όμιλο λόμπι για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, την ACEA.
Η αύξηση βασίζεται στα καλά αποτελέσματα του Αυγούστου, όταν ο κλάδος ανέφερε τα πρώτα του κέρδη έπειτα από ένα και πλέον χρόνο. Παρόλο που οι παραδόσεις αυξάνονται, οι πωλήσεις παραμένουν πολύ κάτω από τα επίπεδα του 2019, -το έτος πριν από την πανδημία-, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν μια σειρά ζητημάτων από την έλλειψη τσιπ μέχρι την ενεργειακή κρίση.
Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας αμβλύνονται, αλλά ο αμείλικτος πληθωρισμός και η επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών απειλούν να εκτροχιάσουν την ανάκαμψη.
Η οικονομική παραγωγή στο ευρωμπλόκ θα μειωθεί κατά 0,1% το 2023, σύμφωνα με οικονομολόγους που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Bloomberg, οι οποίοι πριν από ένα μήνα προέβλεπαν ακόμη ανάπτυξη 0,3%.
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής, συρρικνώνεται κατά 0,5%, ενώ η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία αναμένεται να επεκταθούν. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η οποία είχε κατηγορηθεί ότι ενήργησε πολύ αργά για να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό ρεκόρ στην ευρωζώνη, έκανε ένα πρωτοφανές νομισματικό βήμα τον περασμένο μήνα, αυξάνοντας τα επιτόκια κατά 75 μονάδες βάσης μετά την άνοδο κατά 50 μονάδες τον Ιούλιο.
Η ΕΚΤ είπε τότε ότι περίμενε πως θα ακολουθήσουν κι άλλες αυξήσεις, καθώς επιδιώκει να «μειώσει τη ζήτηση».
Μέχρι τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην περιοχή μειώθηκαν κατά 9,7% στα 8,27 εκατομμύρια.