Τον Μάιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη ζώνη της Ευρώπη δεν πέρασαν τον πήχη του ενός εκατομμυρίου μονάδων.
Έφτασαν τις 948.149 μονάδες, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με 1.083.255 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν τον Μάιο του 2021, οι αριθμοί να αντιπροσωπεύουν μείωση της τάξης του 12,5%.
Ως εκ τούτου, η αρνητική τάση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου συνεχίζεται για δέκατο συνεχόμενο μήνα, συνεχίζοντας έτσι να παλεύει με την κρίση των microchips, την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία με αποτέλεσμα πολλές μονάδες να βγουν εκτός, μπλοκάροντας έτσι την παραγωγή νέων αυτοκινήτων.
Η πτωτική πορεία του 2022 επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία όπου στο πρώτο 5μηνο του φετινού χρόνου οι ταξινομήσεις έδειξαν 4.531.598 αυτοκίνητα έναντι 5.203.970 του αντίστοιχου πεντάμηνο του 2021.
Αυτό μεταφράζεται σε μείωση 12,9% από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο.
Διψήφιες ποσοστιαίες μειώσεις κατέγραψαν τον Μάιο οι κύριες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Γερμανία με μείον 10,2% που θεωρείται η κορυφαία ευρωπαϊκή αγορά, η Γαλλία μείον 10,1%, η Ισπανία μείον 10,9%, με την Αγγλία να σημειώνει ένα βαρύ μείον 20,6 και την Ιταλία μείον 15,1%.
Τα λίγα σημάδια ανάπτυξης προέρχονται από μικρότερες αγορές όπως η Ισλανδία (+ 65,9%), η Βουλγαρία (+ 35,2%) και η Ρουμανία (+ 24,0%), αλλά και η Σουηδίας στο + 8,6%.
Η Volkswagen εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των ομίλων με 239.982 αυτοκίνητα , αλλά με μείωση 21,5%.
Περισσότερο συγκρατημένη πτώση για τον όμιλο Stellantis που βρίσκεται στη 2η θέση με 191.489 μονάδες (-14,6%).
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Hyundai με 96.556 οχημάτων (+ 9,8%), ο όμιλος με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον Μάιο.
Ακολουθεί η Nissan (+ 3,0%) η Toyota (+ 1,0%), ενώ σημαντικές μειώσεις καταγράφουν οι εταιρίες Mazda (-42,4%), Jaguar Land Rover (- 36,6%) και Volvo ( -23,2%).
Νέα μοντέλα όμως παρουσιάζονται, οι τιμές έχουν πάρει για καλά την ανηφόρα, όμιλοι αλλάζουν τα δεδομένα στην παραγωγή και η ζωή συνεχίζεται με τη μεγάλη ανακατωσούρα να έρχεται από το Στρασβούργο όπου το Κοινοβούλιο ανακοίνωσε ότι από το 2035 «οδηγούμε» ηλεκτρικά με την ένωση των κατασκευαστών να φέρουν αντιρρήσεις και το παιχνίδι να γίνεται σαν ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες.