Στεναχωρημένοι μάλλον αισθάνονται οι petrolheads του Καναδά, καθώς ανακοινώθηκε η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων, που εκπέμπουν ρύπους, από το 2035.
Αυτό θεωρητικά σημαίνει ότι ο Καναδάς θα βάλει μέσα σε περίπου μια δεκαετία «ταφόπλακα» στους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Η δημοσίευση του «Προτύπου Διαθεσιμότητας Ηλεκτρικών Οχημάτων» στον Καναδά αναφέρει ότι θα επιτρέπεται από το 2035 η πώληση όχι μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητων, αλλά και υδρογονοκίνητων νέων οχημάτων.
Ένα μικρό «παράθυρο» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ανοίγει η διάσωση των plug-in υβριδικών οχημάτων στον Καναδά. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι θα τους επιτρέπεται να κινούνται σε μια καθορισμένη ελάχιστη απόσταση αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, προτού μεταβούν στην υβριδική λειτουργία που συνδυάζει τη χρήση βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.
Η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στον Καναδά θα γίνει σταδιακά μέχρι το 2035. Σε πρώτη φάση όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα θα πρέπει από το 2026 να έχουν ποσοστό τουλάχιστον 20% στις ετήσιες πωλήσεις τους που να αφορά οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Το εν λόγω ποσοστό, έως το 2030, θα πρέπει να αυξηθεί στο 60%.
Τα παραπάνω μέτρα εκτιμάται ότι θα δώσουν σημαντική «ανάσα» στην ατμόσφαιρα, κυρίως επιδρώντας στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία θεωρούνται υπεύθυνα για το 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον Καναδά. Σημειώνεται εδώ ότι ο τομέας των μεταφορών είναι υπεύθυνος για περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη χώρα. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι τα ρυπογόνα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα θα απομακρυνθούν όλα από τους δρόμους μέχρι το 2050.
Στις Η.Π.Α, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ένα χρονοδιάγραμμα για την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πολλές Πολιτείες όμως έχουν προαναγγείλει ανάλογα μέτρα, με τη σχετική λίστα να περιλαμβάνει το Νιου Τζέρσεϊ, την Καλιφόρνια, τη Νέα Υόρκη, την Ουάσιγκτον, το Όρεγκον, τη Μασαχουσέτη, τη Βιρτζίνια, το Ρόουντ Άιλαντ, το Μέριλαντ και το Κονέκτικατ.
Να υπενθυμίσουμε ότι από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών θα απαγορευτεί επίσης η πώληση νέων αυτοκινήτων που παράγουν ρύπους, αλλά θα επιτρέπονται οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα (eFuels).