Η 296 GTB αποτελεί τη νέα δημιουργία του Μαρανέλο, η οποία με το λανσάρισμά της φέρνει μία πολύ μεγάλη αλλαγή σε όσα μας είχε συνηθίσει η ιταλική μάρκα.
Πρόκειται για ένα supercar το οποίο έχει κινητήρα V6. Η τελευταία φορά που ένα μοντέλο της Ferrari είχε έξι κυλίνδρους ήταν η περίοδος 1967 – 1974, όταν κυκλοφόρησαν οι τρεις εκδόσεις της Dino. Οι 206 GT, 246 GT και 246 GTS.
Βέβαια, κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι η 296 GTB είναι το πρώτο εξακύλινδρο μοντέλο της Ferrari, καθώς η Dino δεν έφερε το Cavallino Rampante. Γενικά το θέμα με την Dino και κατά πόσο πρέπει να θεωρείται κομμάτι της ιστορίας της Ferrari ή όχι, είναι μπερδεμένο.
Ferrari SF90 Spider: Υβριδική, ανοιχτή και ταχύτατη (video)
Όπως και να ‘χει, η 296 GTB δείχνει το μέλλον της θρυλικής εταιρείας. Με τις προδιαγραφές ρύπων να γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές ακόμα και για τους κατασκευαστές supercars, οι εταιρείες του χώρου θα αναγκαστούν να στραφούν στο downsizing (δηλαδή του μεγέθους των κινητήρων εσωτερικής καύσης), αλλά και στη χρήση του ηλεκτρισμού συμπληρωματικά.
Η 296 GTB έχει και τα δύο χαρακτηριστικά. Ο θερμικός κινητήρας της είναι V6 στα 2.9 λίτρα και αποδίδει 663 ίππους. Σε αυτόν έρχεται να προστεθεί το ηλεκτρικό κομμάτι του υβριδικού συνόλου με ισχύ 167 ίππων και 315 Nm ροπής. Έτσι, η συνδυαστική ισχύς ανεβαίνει στους 830 ίππους και τα 740 Nm ροπής. Αυτά τα νούμερα σημαίνουν ότι το νέο μοντέλο της Ferrari είναι ισχυρότερο της F8 Tributo η οποία αποδίδει 720 ίππους, αλλά και της (επίσης υβριδικής) McLaren Artura η οποία έχει ισχύ 680 ίππων.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στο θερμικό μοτέρ και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η τροφοδοσία του με ρεύμα γίνεται από μια μπαταρία με χωρητικότητα 7.45 kWh, η οποία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο. Εκτός από την υβριδική λειτουργία η 296 GTB μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά, σε απόσταση που φτάνει μέχρι τα 25 χλμ.
Σύμφωνα με τη Ferrari η 296 GTB χρειάζεται μόλις 2.9 δευτερόλεπτα για να κάνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, ενώ τα 200 χλμ./ώρα έρχονται σε 7.3 δευτερόλεπτα. Ενδεικτικά, οι αντίστοιχοι χρόνοι για την F8 Tributo είναι 2.9 και 7.6 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική ταχύτητα της 296 GTB, αυτή φτάνει τα 330 χλμ./ώρα.
Σχεδιαστικά, η εμφάνιση της 296 GTB δανείζεται πολλά στοιχεία από τη μεγαλύτερη SF90, ενώ σε αεροδυναμικό επίπεδο είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η πίσω αεροτομή η οποία αλλάζει γωνία, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου. Στα 200 χλμ./ώρα είναι ικανή να παράξει μέχρι και 360 κιλά κάθετης δύναμης.
Το εσωτερικό είναι αρκετά οδηγοκεντρικό ενώ έχει μία μεγάλη διαφορά, σχεδόν από οποιοδήποτε αυτοκίνητο κυκλοφορεί στην αγορά, ανεξάρτητα κατηγορίας. Δε διαθέτει κεντρική οθόνη. Καθόλου. Είτε πρόκειται για καθημερινά αυτοκίνητα είτε για κάποια εξωτική δημιουργία, έχουμε συνηθίσει να υπάρχει οθόνη στη μέση του ταμπλό ή στο πάνω μέρος της κονσόλας. Αυτό δε συμβαίνει στη 296 GTB. Επιπλέον, η σχεδίαση του ταμπλό είναι τέτοια ώστε να θυμίζει εκείνο της Dino από τη δεκαετία του ‘70.
Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος οδήγησε σε αυξημένο βάρος. Η μείωση του αριθμού των κυλίνδρων κατά δύο, είναι μια αρχή για να αντισταθμιστούν τα επιπλέον κιλά, σε συνδυασμό με τη μείωση του συνολικού μήκους κατά 46 χλστ. και του μεταξονίου κατά 50 χλστ. σε σχέση με την F8 Tributo. Έτσι, στην πιο ελαφριά της εκδοχή το ξηρό βάρος της 296 GTB φτάνει τα 1.470 κιλά, μόλις 35 περισσότερα σε σχέση με την F8 Tributo.
Ωστόσο, αν κάποιος θέλει να την κάνει ακόμα πιο ελαφριά, μπορεί να επιλέξει το πακέτο Assetto Fiorano. Αυτό περιλαμβάνει βελτιωμένα αμορτισέρ, μέρη από ανθρακονήματα, πίσω παρμπρίζ από σύνθετα υλικά και πιο μαλακά ελαστικά. Μόνο τα τελευταία μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση του συνολικού βάρους κατά 12 κιλά. Για ακόμα περισσότερη μείωση βάρους, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί (προαιρετικά) να επιλέξει τροχούς από ανθρακονήματα, οι οποίοι οδηγούν σε 7 κιλά λιγότερα.
Η Ferrari δεν ανακοίνωσε τιμές για τη 296 GTB, ούτε για το Assetto Fiorano εξοπλιστικό πακέτο.