H Ferrari συνεχίζει ακάθεκτη στην κατασκευή μοναδικών αυτοκινήτων, στοχεύοντας σε ένα πολύ ειδικό κοινό που δεν υπολογίζει το κόστος.
Στο πλαίσιο του Ferrari World Finals, που διεξήχθησαν στην πίστα του Mugello, η ιταλική εταιρεία αποκάλυψε την 499Ρ Modificata, ένα περιορισμένης παραγωγής αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά όχι για… αγώνες!
Στόχος της Ferrari 499P Modificata είναι η απόλυτη διασκέδαση εντός πίστας
Πως εξηγείται αυτό; Σύμφωνα με την Ferrari, η 499P Modificata θα προορίζεται για χρήση αποκλειστικά στην πίστα, χωρίς όμως να συμμετέχει σε οποιαδήποτε μορφή αγώνων. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα εξαιρετικά ακριβό μέσο… διασκέδασης για πολύ λίγους, αφού σχεδιάστηκε για ένα πολύ επιλεγμένο πελατολόγιο της ιταλικής εταιρείας.
Η 499P Modificata βασίζεται στην αγωνιστική 499Ρ που κέρδισε στον 100η επέτειο του Le Mans, τον φετινό Ιούνιο. Ακολουθεί δε την αντίστροφη πορεία, αφού είναι ένα αυτοκίνητο για πίστα, προερχόμενο από ένα αγωνιστικό, αντί για ένα μοντέλο παραγωγής που με τροποποιήσεις θα χρησιμοποιείται μόνο σε πίστα.
Μόνιμη τετρακίνηση από τις χαμηλές ταχύτητες και 870 συνολικά ίπποι για την 499P Modificata
Από τη στιγμή που η 499Ρ Modificata δεν θα συμμετέχει σε αγώνες, δεν υπόκειται και σε κανέναν τεχνικό περιορισμό που επιβάλλει η FIA, οπότε οι μηχανικοί είχαν το ελεύθερο στο σχεδιασμό της. H πιο σημαντική αλλαγή σε σχέση με την αγωνιστική 499Ρ, είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης του ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον μπροστινό άξονα, ακόμα και στις χαμηλές ταχύτητες, μετατρέποντάς τη παράλληλα την 499P Modificata ουσιαστικά σε μόνιμα τετρακίνητη. Να θυμίσουμε ότι στην αγωνιστική 499P το σύστημα ενεργοποιούνταν σε ταχύτητες άνω των 190 χλμ./ώρα.
Επιπροσθέτως, έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως οι αναρτήσεις και το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, ενώ τα ελαστικά είναι ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση από την Pirelli.
Αυτό που έχει διατηρηθεί είναι η… μονοθέσια διάταξη του cockpit και ο θερμικός V6 κινητήρας των 3.0 λίτρων, με περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών, που αποδίδει 707 ίππους και σε συνδυασμό με τους 163 ίππους (για περιορισμένο χρονικό διάστημα) η συνολική απόδοση φτάνει τους 870 ίππους. Η επιπλέον ισχύς είναι διαθέσιμη με το σύστημα «Push to Pass», που τοποθέτησε η Ferrari στην 499P Modificata, αφού το μοντέλο δεν υπόκειται σε τεχνικούς περιορισμούς.
Σύστημα KERS βγαλμένο από την F1
Η λογική είναι εφάμιλλη με εκείνη του συστήματος KERS που χρησιμοποιούνταν στην F1 το 2009 κι ο οδηγός μπορεί να το ενεργοποιήσει μέσω ενός διακόπτη πίσω από το τιμόνι για μέγιστο χρόνο 7 δευτ. και για ορισμένες φορές μέσα στον γύρο της πίστας. H ονομασία «Push to Pass» βέβαια, εμπεριέχει κα μία δόση ειρωνείας, αφού δεν θα υπάρχει άλλο αυτοκίνητο εντός πίστας…
Ωστόσο η Ferrari για να υποστηρίξει τους μελλοντικούς αγοραστές, θα διοργανώνει track days με τη συμμετοχή της 499P Modificata, αναλαμβάνοντας και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, χωρίς εντός πίστας να διαγωνίζονται οι οδηγοί. Τι πόσο θα καταβάλλουν οι πιστοί πελάτες της εταιρείας; Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος της 499P Modificata, ανέρχεται στα περίπου… 5 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, αλλά πρόκειται για ειδικό μοντέλο που ζήτησαν οι ίδιοι οι πελάτες της Ferrari.