Η Ferrari εξήγησε για ποιον λόγο αποφάσισε να βάλει τον Σάινθ στα πιτ και όχι τον Λεκλέρ, υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας στο Βρετανικό Grand Prix.
Στο Σίλβερστοουν έγιναν πολλά. Ο Κάρλος Σάινθ έχασε την πρωτοπορεία στην πρώτη εκκίνηση από τον Μαξ Φερστάπεν, όμως στη δεύτερη εκκίνηση, μετά το ατύχημα του Ζου, έπαιξε καλή άμυνα και παρέμεινε πρώτος.
Ακολούθησαν πολλά Team Radio, σε μερικά εκ των οποίων από τη Scuderia ζητούσαν μεγαλύτερη πίεση από πλευράς Σάινθ, ώστε να μη χρειαστεί να δώσει τη θέση του στον Λεκλέρ. Κάτι που εν τέλει συνέβη, καθώς ο Χάμιλτον πλησίαζε απειλητικά.
Ο Φερστάπεν ήταν εξουδετερωμένος μιας και η RB18 αντιμετώπιζε πρόβλημα. 14 γύρους πριν το τέλος η εγκατάλειψη του Οκόν έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Χάμιλτον μπήκε για μαλακή γόμα, όπως και ο Σάινθ. Ο Λεκλέρ, όμως, δεν μπήκε, με απόφαση της ομάδας του και το πλήρωσε, τερματίζοντας εν τέλει τέταρτος.
ΤΟ ΕΙΠΕ ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΕ;
Ο Μονεγάσκος ενημέρωσε μέσω της ενδοεπικοινωνίας πως δεν θα μπορούσε να αμυνθεί με τη σκληρή, ταλαιπωρημένη γόμα του, απέναντι σε μονοθέσια με φρέσκια μαλακή. Και είχε δίκιο. Αρχικά ο Σάινθ τον πέρασε σαν σταματημένο για να πάρει τη νίκη, ενώ και ο Πέρεζ και ο Χάμιλτον μπόρεσαν να τον αφήσουν πίσω τους.
Ο Λεκλέρ παραδέχτηκε μετά τον αγώνα ότι ήταν «απογοητευτικό» που έχασε τη νίκη, βλέποντας τον πρωτοπρο της βαθμολογίας, Φερστάπεν, να τερματίζει στην 7η θέση.
Όπως είναι λογικό, η ερώτηση προς τον επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, ήταν γιατί μπήκε ο Σάινθ στα πιτ για μαλακή γόμα, αντί του Λεκλέρ;
«Δεν υπήρχε αρκετό κενό για να κάνουν πιτ στοπ και οι δύο, γιατί ο δεύτερος θα έχανε χρόνο και θα έβγαινε αρκετά πίσω στην πίστα», είπε ο Ιταλός.
«Και γιατί αποφασίσαμε να σταματήσουμε τον Κάρλος; Γιατί ο Σαρλ είχε την καλύτερη θέση στην πίστα. Προηγείτο, άρα δεν μπήκε και παρέμεινε πρωτοπόρος.
«Τα ελαστικά του ήταν πιο φρέσκα σε σύγκριση με αυτά του Κάρλος. Νομίζω ότι είχε έξι ή επτά γύρους λιγότερους.
«Και ο Κάρλος, κάνοντας πιτ ως δεύτερος, θα προστάτευε τον Σαρλ τουλάχιστον στις δύο πρώτες στροφές, που ξέραμε ότι θα ήταν λίγο πιο δύσκολο για εκείνον λόγω των σκληρών ελαστικών. Αυτός ήταν ο λόγος που αποφασίσαμε.
«Τότε ελπίζαμε η μαλακή γόμα να μη δουλέψει ιδανικά στην αρχή, ώστε να έχει ο Λεκλέρ τρεις ή τέσσερις δύσκολους γύρους αρχικά και στη συνέχεια να επανέλθει, αλλά το μαλακό δεν υπολειτούργησε όπως περιμέναμε».
«ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ»
Ο Μπινότο πιστεύει ότι η στρατηγική της Ferrari στον αγώνα ήταν «οι σωστές, όπως κάθε φορά», με μόνο πιθανό λάθος που ο Λεκλέρ έμεινε έξω και δεν μπήκε στα πιτ.
«Αν είχαμε κάνει το διπλό πιτ στοπ, ίσως οι άλλοι να έμεναν εκτός, και ίσως να βγαίναμε τέταρτοι με μαλακά ελαστικά αλλά με μονοθέσια μπροστά μας», είπε.
«Θα ανακτούσε τις θέσεις; Δεν είμαι σίγουρος. Νομίζω ότι εκ των υστέρων, είναι πάντα εύκολο να πούμε ότι θα μπορούσαμε να είχαμε πράξει διαφορετικά.
«Είχαμε για άλλη μια φορά ένα αυτοκίνητο ασφαλείας τη λάθος στιγμή, όταν οδηγούσαμε άνετα τον αγώνα σε εκείνο το σημείο».
Ο Μπινότο και ο Λεκλέρ εθεάθησαν να συνομιλούν αμέσως μετά τον αγώνα στο Silverstone, αλλά το αφεντικό της Ferrari λέει ότι ήταν απλώς αυτός που προσπαθούσε να παρηγορήσει τον οδηγό του αφού «στάθηκε για άλλη μια φορά άτυχος».
«Πρώτον, ήξερα ότι ήταν απογοητευμένος, κάτι που είναι κατανοητό γιατί οδηγούσε καθαρά τον αγώνα και ήταν άνετος και πολύ γρήγορος τη στιγμή που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
«Και για εκείνον σήμερα ήταν μια μεγάλη ευκαιρία από πλευράς πρωταθλήματος γιατί προηγείτο ενώ ο Μαξ είχε κάποια προβλήματα.
«Μετά βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, είχε ένα δύσκολο -επιτρέψτε μου να πω- τελείωμα στον αγώνα και χωρίς αμφιβολία ήταν απογοητευμένος.
«Όταν τον συνάντησα, ήξερα ότι ήταν απογοητευμένος. Αλλά αυτό που του είπα είναι ότι έκανες έναν φανταστικό αγώνα για άλλη μια φορά.
«Και μετά την επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και πάλι, ο τρόπος που οδηγούσε και προστάτευε τη θέση του ήταν εκπληκτικός, εξαιρετικός.
«Του είπα απλώς να παραμείνει ήρεμος, γιατί ο τρόπος που οδηγούσε ήταν φανταστικός.