Στο Le Mans, τον σπουδαιότερο αγώνα αντοχής, αλλά και σε ολόκληρο το πρωτάθλημα αντοχής θα δούμε ξανά να αγωνίζονται τα αυτοκίνητα με το σήμα της Ferrari, όπως συνέβαινε επί σειρά ετών.
Η Scuderia ανακοίνωσε ότι από το 2023 θα συμμετέχει στην κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH). Πρόκειται για εκείνη που αντικαθιστά την LMP1 ως η κορυφαία μεταξύ εκείνων που αγωνίζονται στο WEC και κατά συνέπεια στο Le Mans.
Η ιστορία και το σήμερα
Η ιταλική ομάδα γνώρισε την απόλυτη δόξα στον θρυλικό 24ωρο αγώνα την εποχή από το 1958 μέχρι και το 1965 (με εξαίρεση το 1959), όταν κατέκτησε τα πάντα χωρίς να αφήσει περιθώρια αντίδρασης στον ανταγωνισμό.
Τα τελευταία χρόνια η παρουσία των αγωνιστικών με το Cavallino Rampante στο Le Mans είναι περιορισμένη στις μικρότερες κατηγορίες, όμως στο Μαρανέλο αποφάσισαν ότι ήρθε η ώρα να επιστρέψουν.
Στη σχετική ανακοίνωση που έκανε η εταιρεία δεν έδωσε πολλές λεπτομέρειες στη δημοσιότητα, επιβεβαιώνοντας μόνο ότι το πρόγραμμα έχει πάρει το πράσινο φως. Η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από προσεκτική μελέτη και ανάλυση των δεδομένων.
Αν και η ανακοίνωση έγινε τώρα, η ανάπτυξη του αγωνιστικού με το οποίο θα τρέξουν οι Ιταλοί στον αγώνα έχει ήδη ξεκινήσει.
Οι συνθήκες επιστροφής
Η επιστροφή της Ferrari στον θεσμό και μάλιστα το 2023 δεν είναι τυχαία. Εκείνη τη χρονιά συμπληρώνονται 50 χρόνια από την τελευταία φορά που η ομάδα συμμετείχε επίσημα στο πρωτάθλημα, το οποίο τότε ονομαζόταν World Sports Car Championship.
Βέβαια, την επιστροφή κάνει πιο εύκολη το γεγονός ότι η Ferrari ήταν μεταξύ εκείνων που συμμετείχαν στη θεσμοθέτηση της κατηγορίας Le Mans Hypercar. Επιπλέον, οι Ιταλοί δεν έχουν χάσει την επαφή λόγω της συμμετοχής στις μικρότερες κατηγορίες, ενώ συνολικά στην ιστορία τους έχουν πετύχει 37 νίκες, ανεξάρτητα κατηγορίας.
Μικρότερο κόστος, περισσότερες ομάδες
Με τη δημιουργία αυτής της κατηγορίας στη θέση της LMP1 το παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερες ομάδες και κατασκευαστές, ώστε να αυξηθεί ο ανταγωνισμός. Φυσικά το βασικό “όχημα” για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι ότι με τη νέα κατηγορία μειώνεται σημαντικά το κόστος για μια ομάδα.
Η προσπάθεια φαίνεται να έχει αποτέλεσμα, καθώς ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή οι Scuderia Cameron Glickenhaus, ByKolles και Toyota για το 2021, με την Peugeot να μπαίνει στο θεσμό το 2022 και τώρα τη Ferrari να ανακοινώνει την είσοδό της το 2023. Στα κάδρο του Le Mans είχε μπει και η Aston Martin η οποία είχε δηλώσει ότι θα συμμετάσχει, όμως στην πορεία αυτό αναβλήθηκε μέχρι να υπάρξει νεότερη ανακοίνωση.
Ουσιαστικά είναι ο ίδιος δρόμος τον οποίο θέλει να βαδίσει και η Formula 1. Να μειωθεί το κόστος συμμετοχής, ώστε να υπάρχουν περισσότερες ομάδες/κατασκευαστές, άρα και μεγαλύτερος ανταγωνισμός.
Τα τελευταία χρόνια η κατηγορία LMP1 είχε γίνει παράσταση για μία ομάδα, παλαιότερα με την Porsche και μετά με την Toyota, να αγωνίζονται στην ουσία χωρίς αντίπαλο.
Μετά την κίνηση της Ferrari θα αποφασίσουν και άλλοι κατασκευαστές να πράξουν το ίδιο;