Οι αναλυτές της Wall Street αναμένουν ότι το 2023 θα είναι μια ακόμη ατυχής χρονιά για τις μετοχές της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.
To 2022, πολλές υποσχόμενες νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν από τους μεγαλύτερους χαμένους, καθώς ορισμένες αντιμετώπισαν προβλήματα κεφαλαίου ή δεν μπορούσαν να κλιμακώσουν την παραγωγή όσο γρήγορα αναμενόταν. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες μπόρεσαν να μετριάσουν τις μειώσεις των τιμών των μετοχών τους καλύτερα από τις νεοσύστατες εταιρείες EV.
Αλλά, οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής, η General Motors και Ford Motor, σημείωσαν πτώση άνω του 40%, αποκλείοντας κάθε έκπληξη για το τέλος του έτους. Άλλες, όπως η Stellantis, Nissan, Toyota και Volkswagen έχουν γράψει απώλειες περισσότερο από 25%.
Η εταιρεία με τη μικρότερη πτώση ήταν η Ferrari, που, μέχρι σήμερα έχει μειωθεί μόνο κατά περίπου 18% μέσα στο χρόνο, καθιστώντας τη μετοχή της αυτή με τις καλύτερες επιδόσεις της χρονιάς.
Τι οδήγησε σε αυτό; Ο φημισμένος κατασκευαστής σούπερ-σπορ μοντέλων δεν μοιάζει με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες: αναμένεται να πουλήσει περίπου 13.000 από τα αυτοκίνητά του, που μοιάζουν με κοσμήματα, μέχρι το τέλος του έτους -λιγότερα από αυτά που πουλάνε κολοσσοί όπως η General Motors σε …μια μέρα. Αλλά, αυτά τα πολυπόθητα αυτοκίνητα βγαίνουν από τη μονάδα παραγωγής με μέση τιμή πώλησης περίπου 322.000 δολάρια το καθένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του FactSet.
Ακόμη και σε αυτές τις τιμές, η λίστα αναμονής για μια Ferrari είναι μεγάλη. Η εταιρεία περιορίζει την ετήσια παραγωγή της για να διατηρήσει την τιμολογιακή της δύναμη και την αποκλειστικότητά της, μια ευχάριστη κατάσταση που της εξαιρετικά ισχυρά περιθώρια κέρδους και διασφαλίζει ότι το εργοστάσιό της δεν είναι πιθανό να πάει στο ρελαντί στο προσεχές διάστημα.
Τα περισσότερα μοντέλα της Ferrari εξαντλήθηκαν για τη χρονιά που τελειώνει, στις αρχές Νοεμβρίου, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Μπενεντέτο Βίνια, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου και αναμένει ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τη ζήτηση το 2023 -ανεξάρτητα από το πώς συμπεριφέρονται, γενικότερα, οι οικονομίες του κόσμου.
Μεγάλη λίστα αναμονής
Ο Βίνια έχει καλούς λόγους για να στηρίξει την άποψή του. Η Ferrari έχει πολλά νέα μοντέλα στους δρόμους για να κρατήσει αυτή τη λίστα αναμονής μεγάλη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου της οχήματος που μοιάζει με SUV, ενός κομψού τετράθυρου με κινητήρα V12, του Purosangue, που ξεκινά από περίπου 400.000 δολάρια στις ΗΠΑ. Ακόμα και σε αυτή την τιμή και για μια τετράθυρη Ferrari, η ζήτηση είναι μεγάλη. Αν και η εταιρία δεν θα ξεκινήσει καν να αποστέλλει το Purosangue για μερικούς μήνες ακόμη, σταμάτησε προσωρινά να δέχεται παραγγελίες τον περασμένο μήνα, αφού εξαντλήθηκαν τα δύο πρώτα χρόνια παραγωγής…
«Η εστίαση της εταιρείας στη μοναδική ποιότητα και απόδοση των οχημάτων της είναι ακλόνητη και έχει οδηγήσει σε ένα ιστορικό ανθεκτικών οικονομικών επιδόσεων, καθώς και σημαντική άϋλη αξία μάρκας και μια πραγματική κατάσταση πολυτέλειας», δήλωσε στους επενδυτές ο αναλυτής της BofA Securities, Τζον Μέρφι, στις 13 Δεκεμβρίου, επαναλαμβάνοντας εκτίμηση της αγοράς στη Ferrari με στόχο τιμής 285 δολάρια/μετοχή.
Ας δούμε, όμως, πώς τα πήγαν, φέτος, χρηματιστηριακά οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και οι κορυφαίες νεοεμφανιζόμενες νεοσύστατες εταιρείες EV.
Ferrari (RACE): -18%
Stellantis (STLA): -25%
Toyota (TM): -26%
Nissan (NSANY): -35%
General Motors (GM): -43%
Volkswagen (VWAGY): -46%
Ford (F): -46%
Fisker (FSR): -57%
Tesla (TSLA): -68%
Nio (NIO): -68%
Lordstown (RIDE): -69%
Νikola (NKLA): -75%
Rivian (RIVN): -82%
Lucid (LCID): -83%
Canoo (GOEV): -86%