Μεγάλη μέρα η σημερινή για τους tifosi, καθώς η Ferrari αποκάλυψε το νέο της κορυφαίο hypercar.
Υποδεχτείτε λοιπόν τη νέα F80, η οποία έχει την τιμή να είναι η διάδοχος της εμβληματικής LaFerrari που έκανε πρεμιέρα το 2013 και τώρα ήρθε η ώρα να παραδώσει τη σκυτάλη, όπως έπραξαν στο παρελθόν οι εξίσου ξεχωριστής σημασίας για την ιστορία της Ferrari, 288 GTO, F40, F50 και Ferrari Enzo.
Σύμφωνα με τη θρυλική ιταλική εταιρεία η νέα F80 είναι το ισχυρότερο μέχρι τώρα μοντέλο παραγωγής που έχει εξέλθει από την έδρα της στο Μαρανέλο και μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα σε δημόσιους δρόμους.
Μιλώντας με αριθμούς η νέα F80 έχει μήκος 4.840 χλστ., πλάτος 2.060 χλστ., ύψος 1.138 χλστ. και μεταξόνιο 2.665 χλστ., ενώ ζυγίζει 1.525 κιλά, τα οποία έχουν κατανεμηθεί σε ποσοστό 42.2% μπροστά και 57.8% πίσω. Το ασύμμετρο μονοκόκ πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και σύνθετα υλικά, η οροφή από carbon και τα υποπλαίσια από αλουμίνιο.
Πατάει σε μπροστινούς τροχούς 20 ιντσών (285/30 R20) και πίσω τροχούς 21 ιντσών (345/30 R21). Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ και του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 35 και 63,5 λίτρα αντίστοιχα.
Ferrari F80: Υβριδική υπερδύναμη
To πανίσχυρο υβριδικό σύστημα της F80 αποτελείται από V6 θερμικό twin-turbo κινητήρα 3.0 λίτρων, απόδοσης 900 ίππων (8.750-9.000 σ.α.λ. με περιοριστή ρυθμισμένο στις 9.200 σ.α.λ.) και 850 Nm ροπής (5.500 σ.α.λ.), με εντυπωσιακή αναλογία 300 ίπποι/λίτρο. O κινητήρας προέρχεται από την 499P που έχει κερδίσει δυο συναπτά έτη τον αγώνα αντοχής στο Λε Μαν, εξαλείφει την υστέρηση με το ηλεκτρικό τούρμπο, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων της F1.
To «παρών» δίνουν και τρεις ηλεκτροκινητήρες (συνολικής απόδοσης 325 ίππων), με τους δυο μπροστινούς απόδοσης ο καθένας 142 ίππων και 121 Nm ροπής να συμβάλουν στην επίτευξη τετρακίνησης, ενώ ο πίσω, παράγει 95 ίππους και 45 Nm ροπής. Αποστολή του πίσω ηλεκτροκινητήρα είναι η ανάκτηση ενέργειας, η παροχή πρόσθετης ροπής και η εκκίνηση του κινητήρα. Το σύνολο τροφοδοτείται από μπαταρία 800 Volt, χωρητικότητας 2,3 kWh και βάρους 39 κιλών.
Συνδυαστικά η νέα F80 απελευθερώνει στην άσφαλτο 1.200 ίππους, ενώ οι εκρηκτικές της επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,15 δευτ., από 0-200 χλμ./ώρα σε 5,75 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 350 χλμ./ώρα. Η ενεργή αεροδυναμική της με τεχνογνωσία από τη Formula 1 συμβάλει ώστε η F80 να παράγει έως και 1.000 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα.
To εσωτερικό της περιγράφεται 1+1 θέσεων, με το σταθερό κάθισμα του συνοδηγού να βρίσκεται λίγο πιο πίσω τοποθετημένο, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να στενέψουν την καμπίνα για όφελος της αεροδυναμικής. Επίσης τα καθίσματα διαφοροποιούνται μεταξύ τους ως προς τα χρώματα και τα υλικά. Το τιμόνι είναι μικρότερο (1,4 εκ. σε πλάτος και 7 εκ. σε ύψος) σε σύγκριση με της LaFerrari, ενώ ενσωματώνει φυσικά κουμπιά.
Η Ferrari θα κατασκευάσει μόνο 799 αντίτυπα της F80 με την παραγωγή της να ξεκινάει προς το τέλος του 2025 και να ολοκληρώνεται μέχρι το 2027, τη χρονιά δηλαδή που η μάρκα θα γιορτάσει την 80η της επέτειο. Όσο για την τιμή της F80 προκαλεί ζάλη, καθώς σκαρφαλώνει κοντά στα 4 εκατομμύρια ευρώ.