Πολλά έχουν ειπωθεί για την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Ferrari φέτος, με την SF1000 να είναι ένα μονοθέσιο που υπολείπεται σημαντικά του ανταγωνισμού. Μπορεί στους τελευταίους αγώνες η Scuderia να δείχνει ένα ελαφρώς βελτιωμένο πρόσωπο, όμως συνολικά το 2020 είναι από τις χειρότερες χρονιές στην ιστορία της πιο εμβληματικής και ιστορικής ομάδας του αθλήματος.
Σίγουρα το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για αυτή την εικόνα της ομάδας μπορεί να βρεθεί στις αλλαγές που οι Ιταλοί αναγκάστηκαν να κάνουν στον κινητήρα τους. Η FIA ανάγκασε τη Ferrari σε μια συμφωνία της οποίας το περιεχόμενο δεν έγινε ποτέ γνωστό, όμως αυτό που μάθαμε ήταν η επίδραση που είχε στις επιδόσεις. Κατακόρυφη πτώση της ιπποδύναμης και αντίστοιχη πτώση στην ανταγωνιστικότητα. Βρέθηκαν παρανομίες; Κανείς δεν ξέρει, εκτός από τους ανθρώπους στο Μαρανέλο και εκείνους της Ομοσπονδίας. Όμως ο κινητήρας δεν είναι η μόνη αιτία.
Θέλοντας να ρίξει λίγο παραπάνω φως στην υπόθεση, ο Φέτελ ανέφερε λίγο περισσότερα στοιχεία σε δηλώσεις του.
Formula 1, Γκραν Πρι Τουρκίας: Tο νέο κράνος του Φέτελ
Ο Γερμανός που αγωνίζεται από το 2015 με τα κόκκινα χρώματα είπε ότι πρόβλημα υπάρχει και με το ίδιο το μονοθέσιο. Ο λόγος είναι ότι έχει αυξημένες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Σύμφωνα με τον Φέτελ, η πρόοδος σε σχεδιαστικό επίπεδο συγκριτικά με το 2019 είναι πολύ μικρή, ενώ εκείνη του ανταγωνισμού πολύ μεγάλη. Ο Γερμανός αναφέρει ότι το μονοθέσιο του 2019 ήταν περισσότερο αποδοτικό. Παρήγαγε πολλή κάθετη δύναμη, όμως με λίγη οπισθέλκουσα. Αντίθετα, η SF1000 παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη, όμως τα επίπεδα της οπισθέλκουσας είναι σημαντικά ανεβασμένα. Σε συνδυασμό με τη μειωμένη ισχύ του υβριδικού συνόλου, αυτό οδηγεί σε αδυναμία επίτευξης πολύ μεγάλων ταχυτήτων. Άλλωστε έχουμε δει μέσα στη χρονιά ότι οι μεγάλες ευθείες είναι το σημείο που υστερεί περισσότερο η φετινή Ferrari, αντίθετα με εκείνη του 2019 που οι ευθείες ήταν το δυνατό της σημείο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι δύο από τις τρεις περσινές νίκες ήταν σε πίστες με μεγάλες ευθείες, τη Μόντσα και το Σπα.
Ο συνδυασμός αυξημένης οπισθέλκουσας και αδύναμου κινητήρα έκαναν της Ferrari να βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην 6η θέση της βαθμολογίας. Θεωρητικά, μετά την πολύ καλή εμφάνιση στην Τουρκία μπορεί να σκαρφαλώσει μέχρι την 3η θέση, όμως αν δεν επαναληφθούν τα αποτελέσματα της Κωνσταντινούπολης, πρόκειται για ένα πολύ δύσκολα υλοποιήσιμο σενάριο.
Είμαστε σίγουροι ότι στο Μαρανέλο θέλουν να τελειώσει όσο το δυνατόν συντομότερο η σεζόν, ελπίζοντας ότι το 2021 θα είναι καλύτερο. Σίγουρα το ίδιο ελπίζει και ο Σάινθ, ο οποίος θα είναι ο οδηγός που θα αντικαταστήσει τον Φέτελ.
Άραγε θα επιβεβαιωθούν οι ελπίδες τους ή το Cavallino Rampante θα συνεχίσει τις χαμηλές πτήσεις;