Πλούσιοι συλλέκτες αυτοκινήτων ξόδεψαν μυθικά ποσά στις δημοπρασίες κλασικών αυτοκινήτων στο Αμέλια Άϊλαντ της Φλόριντα.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο, «τα έδωσαν όλα», κυριολεκτικά, υποδηλώνοντας ότι η αγορά παραμένει ισχυρή παρά τους φόβους για ύφεση και την πτώση των μετοχών.
Οι συνολικές πωλήσεις στη δημοπρασία του Αμέλια Άϊλαντ έφτασαν τα 178,4 εκατομμύρια δολάρια -ρεκόρ για την εκδήλωση, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του 2016 των 140 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία ασφάλισης κλασικών αυτοκινήτων και εκδηλώσεων Hagerty. Πουλήθηκαν περισσότερα από 390 αυτοκίνητα, με μέση τιμή 455.293 $, από 435.939 $.
Ισχυρές πωλήσεις
Συνολικά 43 αυτοκίνητα πουλήθηκαν για πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια, από 33 πέρυσι, σύμφωνα με τον Hagerty.
Οι ισχυρές πωλήσεις και οι μεγάλες τιμές προσφέρουν την τελευταία ένδειξη ότι η αγορά συλλεκτικών αντικειμένων αψηφά σε μεγάλο βαθμό τους φόβους για ύφεση, αύξηση των επιτοκίων και πτώση του χρηματιστηρίου. Ενώ οι συλλέκτες αρχίζουν να πιέζουν για ορισμένες υπερτιμημένες προσφορές, η συνολική ζήτηση για κορυφαία αυτοκίνητα-τρόπαια παραμένει ισχυρή, ειδικά μεταξύ μιας νέας γενιάς συλλεκτών millennial και Gen Z.
«Η αγορά είναι πραγματικά ισχυρή, αλλά δεν …υπερθερμαίνεται», δήλωσε ο ΜακΚιλ Χάγκερτι, Διευθύνων Σύμβουλος της Hagerty.
Το πιο ακριβό αυτοκίνητο ήταν μια Ferrari 250 GT SWB California Spider του 1962, που πωλήθηκε στην Gooding & Company για 18 εκατομμύρια δολάρια -θέτοντας ρεκόρ για ένα αυτοκίνητο που πουλήθηκε στις εν λόγω δημοπρασίες.
Επιλαχούσα ήταν μια Pagani Zonda R Coupe του 2010 προς 5,3 εκατομμύρια δολάρια στην RM Sotheby’s, ακολουθούμενη από μια Ferrari F50 Coupe του 1995 που πουλήθηκε για 5,1 εκατομμύρια δολάρια επίσης στην RM Sotheby’s. Από τα 10 πιο ακριβά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν, επτά ήταν Ferrari, δείχνοντας τη συνεχιζόμενη κυριαρχία της μάρκας στην κορυφή της αγοράς κλασικών αυτοκινήτων.
Ο Χάγκερτι είπε ότι οι πωλήσεις, σήμερα, λαμβάνουν επιπλέον ώθηση από νεότερους συλλέκτες που προτιμούν αυτό που αποκαλεί «αναλογικά σούπερ αυτοκίνητα» , σπορ αυτοκίνητα από τις δεκαετίες του 1980 και του 1990 που έχουν την εμφάνιση και τις υψηλές επιδόσεις πολλών από τα σημερινά σούπερ αυτοκίνητα, αλλά σε χαμηλότερη τιμή και με ρετρό ύφος.
Ωστόσο, ορισμένοι πλειοδότες φάνηκαν να διστάζουν στις ζητούμενες τιμές: Σύμφωνα με τον δείκτη K500 Classic Cars Index από την Kidston, το 60% των καταχωρήσεων πωλήσεων στο Αμέλια Άϊλαντ πωλήθηκαν κάτω από τη χαμηλή τους εκτίμηση, σε σύγκριση με 48% πέρυσι.