Ο Μαξ Φερστάπεν δεν καταλαβαίνει γιατί η Formula 1 αυξάνει τους αγώνες Sprint από τρεις, σε έξι, την επόμενη αγωνιστική σεζόν.
Μπορεί τα Sprint Races να υπόκεινται διάφορες αλλαγές ως προς τη διεξαγωγή, ή τον «τίτλο» και τους βαθμούς που δίνουν στους οδηγούς, ωστόσο παραμένουν στη Formula 1 από το 2021 και όπως φαίνεται δεν θα μας… αποχαιρετήσουν σύντομα.
Το τελευταίο εφετινό σπριντ θα πραγματοποιηθεί στη Βραζιλία, αυτό το Σαββατοκύριακο, εν αναμονή της επέκτασης της συγκεκριμένης διαδικασίας, σε έξι αγώνες του χρόνου, από από τρεις που είναι μέχρι τώρα. Τίποτα, όμως, δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί.
Ο πρωταθλητής του 2021 και του 2022, Μαξ Φερστάπεν, είπε ότι του αρέσει η κανονική μορφή του Σαββατοκύριακου στη Formula 1 (Πρώτες, δεύτερες, τρίτες ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες δοκιμές, αγώνας) και ότι ο κίνδυνος ενός ενδεχόμενου μηχανικού προβλήματος ή κάποιου τρακαρίσματος, είναι πάντα υπαρκτός και επηρεάζει τους οδηγούς.
«Κάθε φορά που τρέχω σε αγώνα σπριντ, σκέφτομαι «μην πάθεις ζημιά, φρόντισε να παραμείνεις στην πρώτη τριάδα», είπε ο Φερστάπεν.
«Για μένα, αυτός δεν είναι πραγματικά αγώνας, γιατί πας στον κανονικό αγώνα και ξέρεις ότι υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι βαθμοί ούτως ή άλλως, απλά ρισκάρεις λίγο περισσότερο εκεί.
«Έχουμε άλλη μία εκκίνηση, το οποίο είναι συναρπαστικό, αλλά μόνο οι οδηγοί που βρίσκονται στις πίσω θέσεις επωφελούνται κάνοντας προσπεράσεις, επειδή βάζουμε ένα σετ ελαστικών από την αρχή μέχρι το τέλος και δεν συμβαίνουν πολλά».
«ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ, ΘΕΑΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ»
Ο Φερστάπεν πιστεύει πως η Formula 1 θα έπρεπε «απλώς να παραμείνει στον Κυριακάτικο αγώνα» από το να προσθέτει έξτρα αγώνες σπριντ.
«Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημα με αυτό, γιατί είχαμε τόσους πολλούς συναρπαστικούς αγώνες, οπότε δεν χρειάζεται να προσθέσετε το ένα τρίτο της απόστασης ενός αγώνα», είπε ο Φερστάπεν.
«Όλοι είναι τόσο προσεκτικοί ούτως ή άλλως, γιατί αν παλεύει κάποιος για την τρίτη θέση για παράδειγμα, και έχει μια επαφή και καταλήξει τελευταίος, ξέρει ότι η Κυριακή του θα είναι δύσκολη.
«Μάλλον δεν θα το ρισκάρει, οπότε δεν είναι πραγματικά αγώνας».
Οι ομάδες της F1 υποστήριξαν την επέκταση της μορφής αγώνων σπριντ το 2023, η οποία έλαβε έγκριση από την FIA στην τελευταία συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού .
Φέτος πραγματοποιήθηκαν σπριντ στην Imola και στο Red Bull Ring και αναμένεται το τελευταίο, στη Βραζιλία.