Μεγάλη Παρασκευή σήμερα και μεγάλο ποσοστό που κατοικεί στο Λεκανοπέδιο Αττικής ετοιμάζεται να αναχωρήσει με το αυτοκίνητο για λίγες ημέρες χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς.
Οι Έλληνες, διαχρονικά, είχαν τη συνήθεια να φορτώνουν το ΙΧ τους κυριολεκτικά μέχρι τον… ουρανό. Πολλές φορές έχουμε δει οχήματα να κουβαλούν πολυθρόνες ή καναπέδες, πορτμπαγκάζ να είναι μισάνοικτα και δεμένα με σκοινιά, και τις αποσκευές να αναπηδούν σε κάθε λακκούβα.
Παράλληλα, οι επιβάτες των ΙΧ να βρίσκονται στριμωγμένοι στην καμπίνα έχοντας στα πόδια τους βαλίτσες, σακούλες με φαγητά και οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστείτε
Τι ισχύει όμως με το… φόρτωμα του αυτοκινήτου στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και γιατί δεν φορτώνουμε ό,τι θελουμε στο αυτοκίνητο;
Τι λέει ο ΚΟΚ
Αρχικά, στο Άρθρο 32 του ΚΟΚ, αναφέρεται πως το μεικτό βάρος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. Δηλαδή δεν μπορείς να φορτώσεις βάρος 800 κιλών ενώ ο κατασκευαστής ορίζει 700 κιλά. Ενημερωτικά, το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.
Επίσης, το φορτίο πρέπει να είναι τακτοποιημένο και να έχει τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο που να μην εκθέτει σε κίνδυνο τον οδηγό και τους επιβάτες, να μην παρεμποδίζει την ορατότητα, αλλά και να μην προκαλούνται θόρυβοι
Σε περίπτωση που κάποιος χρησιμοποιεί ιμάντες, καλώδια ή καλύμματα για την προστασία του φορτίου, επιβάλλεται να έχουν σφιχτεί και στερεωθεί κατάλληλα.
Τέλος, τίποτα δεν μπορεί να καλύπτει τα φώτα, την πινακίδα κυκλοφορίας το διακριτικό σήμα της χώρας απογραφής του οχήματος και τα όποια αντανακλαστικά στοιχεία φέρει το όχημα από τον κατασκευαστή του.
Πόσο είναι το πρόστιμο
Σε περίπτωση που η αστυνομία εντοπίσει κάποιον οδηγό να παραβαίνει κάποιες από τις παραπάνω διατάξεις του ΚΟΚ, το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ. Σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης μπορεί να επιβληθεί ακόμη και ακινητοποίηση του οχήματος.