Η Red Bull αποκάλυψε ότι πέντε ακόμα μηχανικοί έφυγαν από τη Mercedes για να πάνε να εργαστούν στο τμήμα κινητήρων που δημιουργεί η αυστριακή ομάδα. Έτσι, ο συνολικός αριθμός των ατόμων που έκαναν τη μετάβαση από το Brixworth στο Milton-Keynes έφτασε τους έξι.
Ο πρώτος που είχε κάνει το σύντομο αυτό ταξίδι είναι ο Ben Hodgkinson, ο οποίος ήταν τεχνικός διευθυντής στο τμήμα κινητήρων της ομάδας της Mercedes.
Formula 1: Πάγωσαν οι κινητήρες λόγω…Honda
Από όταν έγινε γνωστό ότι η Honda θα παραχωρήσει στη Red Bull την άδεια να χρησιμοποιεί τον κινητήρα της ακόμα και μετά την αποχώρηση της ιαπωνικής μάρκας από τη Formula 1, η ομάδα των ενεργειακών ποτών είχε πει ότι σκοπεύει να φτιάξει τμήμα κινητήρων για το οποίο θα ψάξει να βρει τα “καλύτερα μυαλά”.
Δεδομένου ότι από το 2014 που η Formula 1 μπήκε στην υβριδική εποχή, το σύνολο της Mercedes είναι διαχρονικά εκείνο που πρωταγωνιστεί, είναι απόλυτα φυσικό η Red Bull να θέλει τους ανθρώπους που συνέβαλαν ώστε να γίνει πραγματικότητα αυτό το επίτευγμα. Φυσικά δε θα πάρει προσωπικό μόνο από τη Mercedes, όμως όσοι εργάζονται στη γερμανική ομάδα σίγουρα βρίσκονται ψηλά στη λίστα υποψηφίων.
Όπως είπαμε, μέχρι τώρα ήδη έξι άτομα έχουν αλλάξει στρατόπεδο, όμως τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον; Θα συνεχιστεί αυτή η διαρροή από τη Mercedes προς τη Red Bull; Αν και κανείς δεν μπορεί να ξέρει με σιγουριά, είναι πολύ πιθανό να δούμε και άλλες περιπτώσεις.
Οι λόγοι είναι αρκετοί. Αρχικά, η Red Bull φημίζεται για το εργασιακό της περιβάλλον και για της παροχές που εξασφαλίζει σε όσους δουλεύουν γι’ αυτή. Επιπλέον, το εργοστάσιο στο Milton Keynes, απέχει μόλις 50 χλμ. από εκείνο του Brixworth. Κατά συνέπεια, όποιος αλλάξει ομάδα δε χρειάζεται να αλλάξει και περιοχή ή χώρα διαμονής. Για παράδειγμα μια μεταγραφή από τη Mercedes στη Ferrari είναι πολύ πιο δύσκολη, καθώς απαιτείται μετακόμιση στην Ιταλία. Ενώ από τη Mercedes στη Red Bull είναι εύκολη.
Ένας ακόμα παράγοντας είναι ότι οι “ταύροι” δεν έχουν πελατειακές ομάδες. Τα μοτέρ που θα κατασκευάζουν θα προορίζονται αποκλειστικά για τα μονοθέσια των δύο ομάδων, της μητρικής και της AlphaTauri. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνεται πολύ πιο εστιασμένη αλλά και πιο ελεύθερη δουλειά, καθώς το μοτέρ δε θα χρειάζεται να πληροί τα κριτήρια πολλών ομάδων.
Ένας ακόμα λόγος που ίσως ωθήσει και άλλους να κάνουν την αλλαγή είναι ότι η Red Bull θα είναι μόλις η δεύτερη ομάδα που συγκεντρώνει κάτω από την ίδια στέγη τις δραστηριότητες της κατασκευής του μονοθεσίου και της κατασκευής του υβριδικού συνόλου. Όσο και αν έχουν εξελιχθεί οι τηλεπικοινωνίες, η συστέγαση αυτών των δύο τομέων κάνει πιο εύκολη τη συνεργασία των ανθρώπων που ασχολούνται με τα δύο τμήματα.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε το εξής. Η Mercedes είναι απόλυτη κυρίαρχος τα τελευταία οχτώ χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί κάποιοι να βλέπουν τη μεταγραφή τους ως ευκαιρία για να αναλάβουν κάποιον πιο σημαντικό ρόλο από εκείνον που έχουν στη γερμανική ομάδα, ενώ τέλος μπορεί απλά να θέλουν μια αλλαγή.
Το επόμενο διάστημα θα φανεί αν θα υπάρξουν και άλλες μετακινήσεις προσωπικού ανάμεσα στις δύο ομάδες, αλλά και αν θα πάρει προσωπικό και από αλλού η Red Bull.
Ακολουθεί η λίστα με τα πέντε άτομα που άφησαν το “αστέρι” για να πάνε στους “ταύρους”.
Steve Blewett, power unit production director
Omid Mostaghimi, head of powertrains (electronics and ERS)
Pip Clode, head of mechanical design (ERS)
Anton Mayo, head of power unit design (ICE)
Steve Brodie, group leader ICE operations