Πώς θα σας φαινόταν ένα τετράθυρο Fiat 500; Ξέρουμε ότι τα αυτοκίνητα που έχουν τέσσερις πόρτες είναι τα sedan. Όχι όμως, οι Ιταλοί δε σκοπεύουν να βγάλουν κάποια sedan εκδοχή του μικρού αυτοκινήτου πόλης. Ωστόσο, αποφάσισαν να αυξήσουν κατά μία τον αριθμό των θυρών. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.
Ο πρόεδρος της Fiat, Ολιβιέ Φρανσουά, αποκάλυψε το νέο ηλεκτρικό 500 και την γκάμα των διαφορετικών εκδόσεων που θα έχει. Μεταξύ αυτών, το περισσότερο ενδιαφέρον τράβηξε το “3+1”.
Η πλήρης ονομασία του μοντέλου είναι Fiat 500 3+1 “La Prima”. Η βασικότερη διαφορά σε σχέση με όλα τα 500 που έχουμε δει από το 2007 και μετά, όταν παρουσιάστηκε η σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου, είναι η μία επιπλέον πόρτα που υποδηλώνει το όνομά του. Ως τρεις θεωρούνται οι οδηγού – συνοδηγού και εκείνη του πορτ-παγκάζ.
Άρα ποια είναι η τέταρτη;
Βρίσκεται στη μεριά του συνοδηγού και πρόκειται για πόρτα που ανοίγει με ανάποδη φορά, αυτές που αποκαλούνται suicide doors. Ο ρόλος της είναι να προσφέρει πιο εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, ένας παράγοντας που λόγω μεγέθους αλλά και της τρίθυρης φύσης του, δεν ήταν στα δυνατά σημεία του ιταλικού αυτοκινήτου.
Οι πόρτες με ανάποδη φορά παλαιότερα ονομάζονταν suicide doors (πόρτες αυτοκτονίας), επειδή υπήρχε περίπτωση να ανοίξουν ενώ το αυτοκίνητο κινούνταν. Βέβαια, μιλάμε για τα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης, οπότε τέτοια προβλήματα δε δημιουργούσαν εντύπωση.
Επειδή πλέον κάτι τέτοιο θα ήταν εντελώς απαράδεκτο, αλλά και προκειμένου να αποφευχθεί το άνοιγμα της πόρτας κατά λάθος, οι μηχανικοί την έχουν σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορεί να ανοίξει, αν δεν είναι πρώτα ανοιχτή εκείνη του συνοδηγού.
Αυτό που προσπαθεί να κάνει η ιταλική μάρκα με το 3+1 “La Prima” είναι να ανοιχτεί σε ένα πιο ευρύ κοινό. Το γενικότερο πλαίσιο είναι ότι το 500 είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται κυρίως σε νεότερους ηλικιακά αγοραστές. Δεδομένου ότι όσο περνάνε τα χρόνια εκείνοι που είχαν κάποιο 500 είναι πολύ πιθανό να κάνουν οικογένειες, η Fiat προσφέρει μία λύση η οποία μπορεί συνδυάζει το γνώριμο σχήμα, με αυξημένη πρακτικότητα.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η προσθήκη της τέταρτης πόρτας δεν αυξάνει ούτε 1 εκατοστό τις διαστάσεις του μικρού μοντέλου πόλης. Όσο για το βάρος, η ζυγαριά δείχνει μόλις 30 κιλά περισσότερα.
Το αμιγώς ηλεκτρικό 500 3+1 “La Prima” διαθέτει πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Η λίστα περιλαμβάνει adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας, κάμερες για προβολή 360ο σα να βρίσκεσαι πάνω από το αυτοκίνητο, αυτόματα φώτα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Έτσι, μπορεί να προσφέρει στον οδηγό ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Όσον αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, στην εισαγωγική έκδοση με την ονομασία Action η ισχύς του κινητήρα είναι 95 ίπποι. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9.5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 23.8 kWh, με την αυτονομία στα 180 χλμ. μικτής χρήσης ή 240 χλμ. αν κινείται μόνο μέσα στην πόλη.
Η φόρτιση γίνεται σε απλή οικιακή πρίζα, με καλώδιο Mode 2 στα 3 kW, με καλώδιο Mode 3 στα 11 kW, αλλά και με ταχυφορτιστή στα 50 kW.
Στην ενδιάμεση έκδοση Passion η απόδοση ανεβαίνει στους 118 ίππους. Το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9.0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται στις 42 kWh, άρα και η αυτονομία ανεβαίνει στα 320 χλμ. μικτά ή 460 χλμ. μόνο στην πόλη. Πλέον η φόρτιση γίνεται και με ισχύ 85 kW με την μπαταρία να πηγαίνει από 0% μέχρι το 80% σε 35 λεπτά.
Στην κορυφαία έκδοση Icon τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι ίδια. Οι μόνες μεταβολές αφορούν τον αισθητικό τομέα και τον εξοπλισμό.
Οι τιμές στην Ιταλία ξεκινούν από τις 25.900 ευρώ για την έκδοση Action, όμως με την κρατική επιδότηση των 6.000 ευρώ, πέφτει στις 19.900 ευρώ.