Την «ανεξαρτησία» του αποφάσισε να ανακηρύξει νωρίς το Fiat 600, από το «απολυταρχικό καθεστώς» της ηλεκτροκίνησης.
Μπορεί το ιταλικό μικρομεσαίας κατηγορίας SUV να μας συστήθηκε αρχικά ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο (600e), ωστόσο στην πορεία η Fiat λάνσαρε και την υβριδική του έκδοση, καθώς όπως αποδεικνύεται όλο και πιο έντονα, το ρεύμα της ηλεκτροκίνησης δεν εμφανίζει την αναμενόμενη… τάση. Έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη μιας εναλλακτικής λύσης, προσαρμοσμένης στις ανάγκες του σήμερα.
Fiat 600 Hybrid: Η ανατομία του υβριδικού συστήματος
Το λευκό Fiat 600 που βλέπετε στις φωτογραφίες δεν μπαίνει στην πρίζα, αλλά είναι εξηλεκτρισμένο, καθώς διαθέτει το στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Ο θερμικός του κινητήρας είναι ο γνωστός του Ομίλου Stellantis που τροφοδοτεί όλα τα μοντέλα του. Τρικύλινδρος turbo 1.2 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 21 kW (28 ίππων) που βρίσκεται ενσωματωμένο στο νέο και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο eDCT διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων, μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Παράλληλα κάτω από το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένη μια μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 0,89 kWh και βάρους 12,5 κιλών, η οποία φορτίζει αυτόματα κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και της πέδησης. Το υβριδικό Fiat 600 παράγει 100 ίππους και 205 Nm ροπής (στο τέλος του έτους αναμένεται και ισχυρότερη έκδοση 136 ίππων), με τις επιδόσεις του να αναγράφουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 184 χλμ./ώρα, για το αμάξωμα των 1.280 κιλών.
Σύμφωνα με την Fiat το 600 Hybrid, μέσα στην πόλη σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ. και για έως 1 χλμ., μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα καταφέρνει να κινείται ηλεκτρικά στο 50% της διαδρομής. Στην πράξη αυτό που διαπιστώνεις είναι ότι στις περισσότερες εκκινήσεις και μανούβρες ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται όσο πιο συχνά είναι αυτό εφικτό, με το σύνολο να θυμίζει περισσότερο full υβριδικό.
Μερικές φορές η επανεκκίνησή του γίνεται με λίγο πιο έντονο τρόπο, χωρίς όμως να προβληματίζει. Πάντως ο βασικός στόχος επιτυγχάνεται, καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε από 6,0 έως 6,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,8 λίτρα/100 χλμ. – εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ.- προδιαγραφών Euro 6e). Σε πιο γρήγορους ρυθμούς και με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο φτάνεις τα 8,2 λίτρα/100 χλμ.
Fiat 600 Hybrid: Στο δρόμο
Η αλήθεια είναι ότι το Fiat 600 μπορεί εύκολα να ανεβάσει τέμπο και μάλιστα να το διατηρήσει, έχοντας για σύμμαχο την ηλεκτρική ενέργεια που δίνει έξτρα boost. Συμβάλει επίσης η κλιμάκωση και ταχεία απόκριση του αυτόματου κιβωτίου, ενώ ο οδηγός αν το θελήσει μπορεί να κάνει και χειροκίνητες αλλαγές από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Βέβαια σε υψηλότερες ταχύτητες ο ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα γίνεται περισσότερο αντιληπτός.
Η ανάρτηση είναι λίγο σφιχτή, αλλά αυτό θα το αισθανθείς κυρίως αν συναντήσεις διαδοχικές κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, ενώ μια κλίση του αμαξώματος στις στροφές θα γίνει απλά αντιληπτή, εκτός και αν το παρακάνεις, όποτε τα ηλεκτρονικά θα σε επαναφέρουν στη τάξη. Τα φρένα πάντως με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, εμπνέουν εμπιστοσύνη και είναι πάντα «εκεί». Το ελαφρύ κατά κύριο λόγο τιμόνι, έχει κάπως «λαστιχένια» αίσθηση στις απότομες μικροδιορθώσεις, αλλά γενικότερα παρέχει επαρκή πληροφόρηση.
Fiat 600 Hybrid: Γνώριμο design
Οι σχεδιαστικές επιρροές στο νέο Fiat 600 από το «πεντακοσαράκι» είναι εμφανέστατες, με το αμάξωμα όμως να έχει crossover χαρακτηριστικά, όπως το μαύρο προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά και την απόσταση των 205 χλστ. από το έδαφος. Σαφέστατα είναι μεγαλύτερο από το μικρότερο αδελφάκι του, καθώς το μήκος βρίσκεται στα 4.171 χλστ., το πλάτος στα 1.781 χλστ. και το ύψος στα 1.536 χλστ.
Οι καμπύλες κυριαρχούν τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω τμήμα, ενώ υπάρχουν πολλές διάσπαρτες στιλιστικές λεπτομέρειες, στις οποίες άλλωστε ειδικεύονται οι Ιταλοί. Παρατηρήστε τα ημικύκλια στα μπροστινά φωτιστικά σώματα, τα χρωμιωμένα μοτίβα στα πίσω φώτα και το όνομα 600 που αναγράφεται στη μάσκα, στα περίτεχνα τάσια των τροχών (16 ιντσών), χαμηλά στις πίσω πόρτες και στον πίσω προφυλακτήρα.
Fiat 600 Hybrid: Στα ενδότερα
Μπόλικη έμπνευση από το Fiat 500 έχει αντληθεί και στη σχεδίαση του εσωτερικού, με το πολυλειτουργικό τιμόνι των δυο ακτινών, το ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών, την κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (για το σύστημα πολυμέσων Uconnect με ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto) και τις καμπύλες στα άκρα του ταμπλό.
Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά με καλή συναρμογή, θα θέλαμε όμως λίγο περισσότερο χρώμα, πέρα από το λευκό περίγραμμα στο ταμπλό, ώστε να σπάει η μουντάδα του μαύρου. Η εργονομία δεν προβληματίζει με διατήρηση φυσικών κουμπιών για τη λειτουργία του κλιματισμού και του παραδοσιακού περιστροφικού χειριστηρίου για την αυξομείωση της έντασης.
Χαμηλότερα τα τέσσερα κουμπιά (P, R, N, D/M), απελευθερώνουν άφθονο αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Μας άρεσαν τα μαλακά και άνετα μπροστινά καθίσματα, στις πλάτες των οποίων αναγράφεται το όνομα 600 και ανάγλυφα της Fiat.
Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν δυο ενήλικες κανονικού αναστήματος (μεταξόνιο 2.557 χλστ.), ενώ στο πορτμπαγκάζ των 385 λίτρων θα βολέψει όλη η παρέα τις αποσκευές για την εξόρμηση του weekend. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει τα 1.256 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδό του (διαμορφώσιμο σε δυο επίπεδα) βρήκαμε (ξανά) κιτ επισκευής ελαστικού.
Fiat 600 Hybrid: Συμπέρασμα-τιμή
Για τα εγχώρια δεδομένα το υβριδικό Fiat 600 μάλλον ταιριάζει περισσότερο, σε σύγκριση με την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του. Φινετσάτο, με καλούς χώρους, πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και κυρίως αποδοτικό, διεκδικεί μερίδιο σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Τον τελευταίο λόγο όμως έχει πάντα η τιμή, η οποία στην προκειμένη περίπτωση ξεκινάει από τα 23.990 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια.