Η Fiat προσπαθεί να ξαναβάλει στην αγορά το Tipo, προσθέτοντας στο ήδη γνωστό αμάξωμα μια κάπως πιο περιπετειώδη αμφίεση. Προσθέτει την ονομασία Cross, βάζει κάτω από το καπό μοτέρ ενός λίτρου και ζητά από το αγοραστικό κοινό 17.100 ευρώ.
Cross(over) εμφάνιση που σε «σπρώχνει» στο χώμα
Το Tipo Cross στέκεται ψηλότερα κατά 40χλστ. από τις station wagon και sedan εκδόσεις, δίνοντας τη δυνατότητα και για light χωμάτινες διαδρομές, με τις off-road πινελιές να συγκεντρώνονται στους προφυλακτήρες, τις ράγες οροφής αλλά και τα πλαϊνά χαμηλά προστατευτικά.
Από τα πιο πρακτικά εσωτερικά
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη με το αρκετά χοντρό τιμόνι και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων , ο οποίος με τις ενδείξεις να αλλάζουν ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Τα μπουτόν στο τιμόνι είναι αρκετά αλλά δεν θα πελαγώσουν τον οδηγό, ενώ και εδώ, η αναζήτηση και η ένταση του ραδιοφώνου, γίνεται με τα κρυμμένα στο πίσω μέρος του τιμονιού πλήκτρα. Παράλληλα, στο κέντρο του ταμπλό και πάνω από τα χειριστήρια για τον κλιματισμό, υπάρχει η 7άρα οθόνη αφής η οποία δε συναγωνίζεται τις μεγαλύτερες του ανταγωνισμού.
Ο τομέας που μπορούμε να πούμε πως σωστά ποντάρει το Tipo Cross είναι η πρακτικότητα και η ευρυχωρία, καθώς μέχρι και 5 άτομα μπορούν να βολευτούν άνετα, την ώρα που το πορτ-παγκάζ είναι βαθύ και στα 440 λίτρα.
Με 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα 100 ίππων
Κάτω από το καπό του Tipo συναντάμε τον 1.000άρη τρικύλινδρο κινητήρα απόδοσης 100 ίππων και 190 Nm ροπής που συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο. Ένα σύνολο το οποίο δουλεύει αρκετά ομαλά και θα κινήσει ικανοποιητικά το όχημα των 1.400 κιλών, χωρίς να μπορεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω, κυρίως σε προσπεράσεις. Απόδειξη και τα νούμερα με το 0-100 να χρειάζεται 12.2 δευτ. και την τελική να ξεπερνά για λίγο τα 180χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 7.6 λίτρα.
Το start/stop με τη λειτουργία του κουράζει πολύ τον οδηγό.
Ένα family car στον δρόμο με προβλέψιμες αντιδράσεις
Αρχικά να αναφέρουμε πως εάν φοράτε μεγάλο μέγεθος παπούτσι (45+) θα πρέπει να συνηθίσετε στην ιδέα πως τον συμπλέκτη θα τον πατάτε κυρίως με τη μύτη του ποδιού σας. Αυτό γιατί το πλαστικό κάλυμμα πάνω από τα πεντάλ είναι αρκετά χαμηλά και υπάρχει συχνή επαφή με το παπούτσι, κάτι το οποίο δημιουργεί συχνά πυκνά ανασφάλεια. Από κει και πέρα και όσον αφορά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το Tipo Cross κάνει αυτό ακριβώς που υπόσχεται. Μεταφέρει μία οικογένεια με ηρεμία και προβλεπόμενες αντιδράσεις στον προορισμό της. Ο οδηγός απολαμβάνει υψηλή θέση οδήγησης, η ανάρτηση διαχειρίζεται καλά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ με το κλασικό CITY πρόγραμμα, το τιμόνι ελαφραίνει, βοηθώντας σε μανούβρες.
Εν κατακλείδι
Η έκδοση Cross με τον 1.000άρη κινητήρα δεν θα ικανοποιήσει τους ανήσυχους οδηγούς, θα δώσει όμως δεκάδες πρακτικές λύσεις σε έναν οικογενειάρχη που χρειάζεται ένα οικονομικό αυτοκίνητο