Ήταν 4 Μαρτίου του 2004 όταν η Fiat αποκάλυψε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το Trepiuno, σε πρωτότυπη μορφή.
Ένα καθαρά αστικών προδιαγραφών αυτοκίνητο με μήκος μόλις 3,3 μέτρα, το οποίο είχε ανεγερθεί πάνω σε μια εξελιγμένη πλατφόρμα που συνδύαζε ατσάλι υψηλής αντοχής με αλουμίνιο, παρέχοντας καλύτερη απορρόφηση ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης. Η ιταλική εταιρεία είχε αντλήσει έμπνευση από το θρυλικό «πεντακοσαράκι» του 1957, ενώ τελικά το έτος 2007 το Fiat 500 επέστρεψε στη ζωή, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό τη σχεδιαστική ταυτότητα του Trepiuno.
Η Fiat λοιπόν τιμά την 20η επέτειο του πρωτότυπου Trepiuno δημιουργώντας μια συλλεκτική έκδοση (δεν ανακοινώνεται ο αριθμός παραγωγής) που βασίζεται στο σύγχρονο 500 Hybrid. Ο λόγος για το νέο 500 Tributo Trepiuno, το οποίο θα παράγεται, θα πιστοποιείται και θα πωλείται από το τμήμα που είναι υπεύθυνο για την επίβλεψη και τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς των ιταλικών εμπορικών σημάτων που ανήκουν στον Όμιλο Stellantis.
Κοινός παρονομαστής με το πρωτότυπο Trepiuno αποτελεί η λευκή απόχρωση του αμαξώματος, τα κόκκινα ένθετα στα πίσω φωτιστικά σώματα και το λογότυπο της Fiat που έχει μπλε φόντο, όπως ήταν το 1999 στο πλαίσιο των εορτασμών για τον έναν αιώνα της μάρκας. Παρατηρήστε επίσης τις ειδικές σπορ πεντάκτινες διπλές ζάντες με διαφορετικό κεντρικό καπάκι.
Στο εσωτερικό τώρα του νέου 500 Tributo Trepiuno υπάρχει συνδυασμός του κοκκινοκαφέ και του λευκού χρώματος στα καθίσματα, στα πάνελ των εμπρός θυρών και στο ταμπλό. Επίσης το λογότυπο Trepiuno XX έχει κεντηθεί στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ενώ στο ταμπλό έχουν αποτυπωθεί σκίτσα που είχαν φτιάξει τότε οι σχεδιαστές της Fiat για το Trepiuno.
Ο Ρομπέρτο Τζολίτο, ο οποίος εκείνη την εποχή ήταν επικεφαλής της ομάδας “Advanced Design” στη Fiat και τώρα είναι επικεφαλής της Stellantis Heritage (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Abarth), αποκαλύπτει στο παρακάτω βίντεο τις λεπτομέρειες του νέου 500 Tributo Trepiuno.