Nα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων οι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας και των ελαστικών κατά 52,8% και 42,8% σε 11,7 και 13,7 χρόνια αντίστοιχα δεσμεύονται σύμφωνα με την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi), με βάση ένα μέσο όρο 36 εταιριών.
Το SBTi είναι μια συνεργασία μεταξύ του CDP, του Παγκόσμιου Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών, του World Resources Institute και του World Wide Fund for Nature.
Πάνω από 1.300 εταιρείες έχουν ενταχθεί σε αυτή τη συνεργασία με στόχους που βασίζονται στην επιστήμη που συνάδουν με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού και οι οποίοι έχουν εγκριθεί από το SBTi.
Για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικότερα, η θεμιτή φιλοδοξία περιορισμού των εκπομπών υπερβαίνει το μέσο όρο όλων των εταιρειών. Σε όλες τις εταιρείες της βάσης δεδομένων, ο μέσος στόχος είναι για μείωση 44,6% σε χρονικό διάστημα 12 ετών.
Μεταξύ των εταιρειών στον κλάδο της ηλεκτρικής ενέργειας, η Robert Bosch GmbH έχει την υψηλότερη δέσμευση, με μείωση των εκπομπών κατά 85% έως το 2030. Επιλαχούσα ήταν η Faurecia SA με δέσμευση να μειώσει το 80% των εκπομπών έως το 2025.
Από την άλλη πλευρά, η PSA Automobiles SA και η Pirelli & CSpA υστερούν κάπως σε σύγκριση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με στόχους μειώσεων 20% έως το 2034 και 25% έως το 2025 αντίστοιχα.
Το SBTi κατηγοριοποίησε κάθε στόχο που θέτουν οι εταιρείες με βάση τις μελλοντικές διαδρομές. Η τροχιά μπορεί να είναι είτε προς 1,5°C, πολύ κάτω από 2°C, είτε 2°C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα μέχρι το 2050.
Για να αποφευχθούν οι πιο σημαντικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, η αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας πρέπει να παραμείνει κάτω από 1,5°C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα έως το 2050. Ωστόσο, η τελευταία έκθεση από τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) δείχνει ότι η τρέχουσα τροχιά θα οδηγήσει σε υπερθέρμανση του πλανήτη μεταξύ 2,2 και 3,5°C .
Ως απάντηση στην επείγουσα ανάγκη περαιτέρω μείωσης των εκπομπών, το SBTi «θα δέχεται μόνο υποβολές στόχων των στόχων του πεδίου 1 και 2 που ευθυγραμμίζονται με τροχιά 1,5°C» από τις 15 Ιουλίου 2022.
Με συνολικά 36 εταιρείες, οι περισσότερες εταιρείες με απόλυτους στόχους και στόχους έντασης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ευθυγραμμίζονται με μια τροχιά προς 1,5°C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα έως το 2050, ενώ 11 εταιρείες δεν θα μπορούσαν να υποβάλουν τους στόχους τους στο μέλλον Κανόνες SBTi.
Υπενθυμίζεται πως την Παρασκευή 22 Απριλίου ήταν η Ημέρα της Γης. Το φετινό θέμα ήταν το Invest in Our Planet, καλώντας όλους, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνήσεων, των πολιτών και των εταιρειών, να συμβάλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. «Αν οι επιχειρήσεις δεν δράσουν τώρα, η κλιματική αλλαγή θα βλάψει ακόμη περισσότερο τις οικονομίες, θα αυξήσει τη σπανιότητα, θα εξαντλήσει τα κέρδη και τις προοπτικές εργασίας και θα μας επηρεάσει όλους», έγραψε το Earth Day Network στον ιστότοπό τους .
Μόλις 100 εταιρείες ήταν η πηγή πάνω από το 70% των εκπομπών από το 1988, σύμφωνα με μελέτη του διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού CDP το 2017. Υπ’ αυτό το πρίσμα, η ώθηση του ιδιωτικού τομέα να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών φαίνεται απαραίτητο βήμα για τη μείωση παγκόσμιες εκπομπές.