Η Fisker υποστηρίζει ότι έχει …πολλά μετρητά, περίπου 824 εκατομμύρια δολάρια από τις 30 Σεπτεμβρίου. Ναι μεν, αλλά…
Σύμφωνα με μια έκθεση, διάφοροι νομικοί περιορισμοί θα μπορούσαν να σημάνουν ότι η startup ηλεκτρικών οχημάτων δεν μπορεί να έχει πρόσβαση σε μεγάλο μέρος αυτού του αποθέματος μετρητών, αναγκάζοντάς την να εκδώσει νέες μετοχές για να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια.
Οι μετοχές της Fisker υποχώρησαν περίπου 5% μετά τη δημοσίευση της έκθεσης την Πέμπτη.
Μεγάλο μέρος, λοιπόν, του ταμειακού υπολοίπου της Fisker δεσμεύεται μέσω τραπεζικών εγγυήσεων για λογαριασμό της Magna Internationa, του γίγαντα ανταλλακτικών αυτοκινήτων που άρχισε να κατασκευάζει το SUV της Fisker, Ocean, με σύμβαση τον περασμένο μήνα. Η έκθεση σημειώνει, επίσης, ότι ο σχεδιασμός του Ocean βασίζεται σε αυτόν ενός ηλεκτρικού SUV που σχεδίασε η Magna με μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, με τουλάχιστον το 80% των ανταλλακτικών να μεταφέρονται από άλλη πλατφόρμα. Το δημοσίευμα αναφέρει ως πηγές άγνωστους πρώην υπαλλήλους της Fisker και της Magna.
Ο ίδιος ο Φίσκερ αρνήθηκε, από την πλευρά του, κατηγορηματικά τους βασικούς ισχυρισμούς της έκθεσης.
«Η Fisker Inc. δεν έχει τραπεζική εγγύηση με τη Magna και η Fisker κατέχει την πνευματική ιδιοκτησία για την πλατφόρμα Fisker Ocean», ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε δήλωσή της, μετά το κλείσιμο των αμερικανικών αγορών την Πέμπτη. «Η πλατφόρμα Ocean δεν έχει 80% εξαρτήματα μεταφοράς από καμία άλλη πλατφόρμα».
Η πρόσβαση, πάντως, σε μετρητά είναι ζωτικής σημασίας για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία. Μεταξύ εργοστασιακών εργαλείων και κόστους μηχανικής, η κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου στην αγορά μπορεί να κοστίσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια ή περισσότερο και μεγάλο μέρος αυτού του συνόλου πρέπει να δαπανηθεί πριν από την αποστολή ενός νέου οχήματος. Οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν γενικά ταμειακά αποθέματα 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή περισσότερο για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να συνεχίσουν να φέρνουν νέα προϊόντα στην αγορά εάν μια ύφεση αφαιρεί ένα μέρος από τα κέρδη τους.
Για μια startup όπως η Fisker, το απόθεμα μετρητών είναι κρίσιμο για την επιτυχία της. Με μια πιθανή ύφεση που πλησιάζει, αυτά τα μετρητά παρείχαν κάποια άνεση στους επενδυτές της. Αλλά, αν η εταιρεία δεν μπορεί να έχει πρόσβαση, αυτή η …άνεση θα μπορούσε να γίνει παρελθόν.