Η κινεζική Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) και η Ford Motor Company εξετάζουν μια νέα συνεργασία.
Στόχος η κατασκευή ενός εργοστασίου κατασκευής μπαταριών στις ΗΠΑ για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα (EVs) στην περιοχή, σύμφωνα με τοπικές αναφορές.
Οι δύο εταιρείες φέρεται να εξετάζουν το Μίσιγκαν και τη Βιρτζίνια ως πιθανές τοποθεσίες για το εργοστάσιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων και λέγεται ότι διερευνούν μια νέα επιχειρηματική συμφωνία που θα τους δώσει πρόσβαση σε φορολογικά οφέλη βάσει του πρόσφατου νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), χωρίς να διαταράξει τις πολιτικές ευαισθησίες ΗΠΑ-Κίνας. Η εγκατάσταση θα παράγει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου για τη Ford.
Υπό την πίεση της κινεζικής κυβέρνησης, η CATL ανέστειλε νωρίτερα μέσα στο χρόνο τα σχέδια για την κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής στη Βόρεια Αμερική ως απάντηση στο ταξίδι της Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ Νάνσι Πελόζι στην Ταϊβάν – το οποίο σύσφιξε τις σχέσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Σύμφωνα με αναφορές, συζητείται μια νέα δομή συνεργασίας σύμφωνα με την οποία η Ford θα κατέχει το 100% του εργοστασίου, συμπεριλαμβανομένου του κτιρίου και της σχετικής υποδομής, ενώ η CATL θα λειτουργεί το εργοστάσιο και θα διατηρεί τις τεχνολογίες κατασκευής και προϊόντων της. Αυτό θα επέτρεπε να πληρούνται οι προϋποθέσεις για εκπτώσεις φόρου βάσει του νέου νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), ενώ η CATL δεν θα απαιτείται να επενδύει απευθείας στο εργοστάσιο.
Εξετάζονται επίσης και άλλες επιλογές που θα επιτρέψουν στην CATL να αποκτήσει παρουσία στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ.
Η Ford έχει ήδη στρατηγική συνεργασία με τον νοτιοκορεάτη κατασκευαστή μπαταριών EV SK On, με τις δύο εταιρείες να έχουν ιδρύσει μια νέα κοινοπραξία με την ονομασία BlueOval SK, η οποία σχεδιάζει να επενδύσει 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για την κατασκευή δύο εργοστασίων μπαταριών στις ΗΠΑ με συνδυασμένη παραγωγική ικανότητα 140 GWh. ανά έτος.
Διαβάστε ακόμα: