H βέλτιστη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων αποτελεί συνεχές πεδίο έρευνας για τη Ford.
Ένας παράγοντας που μειώνει τη αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η χρήση του κλιματισμού για τη θέρμανση της καμπίνας κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Σύμφωνα λοιπόν με μια έρευνα της Ford όταν θερμαίνονται μόνο οι επιφάνειες με τις οποίες έρχεται σε άμεση επαφή ο οδηγός, τότε μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας και κατά συνέπεια διατηρείται περισσότερη αυτονομία.
Σε σύγκριση με τη συνηθισμένη ροή ζεστού αέρα από τους αεραγωγούς της καμπίνας οι θερμαινόμενες επιφάνειες εξασφαλίζουν μείωση κατά 13% στην κατανάλωση ενέργειας, με αποτέλεσμα η αυτονομία να διαρκεί 5% περισσότερο. Σε ετήσια βάση η διαφορά αυτή θα μπορούσε να φέρει εκατοντάδες επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας.
Ειδικά στα επαγγελματικά οχήματα, οι οδηγοί των οποίων κάνουν συχνά στάσεις για να παραδίδουν εμπορεύματα, το διαρκές άνοιγμα-κλείσιμο της πόρτας φέρνει το χειμώνα σημαντική απώλεια της ζέστης που βγαίνει από το παραδοσιακό σύστημα κλιματισμού της καμπίνας.
Λύση στο εν λόγω «πρόβλημα» φαίνεται ότι εξασφαλίζουν οι θερμαινόμενες επιφάνειες στο εσωτερικό του οχήματος. Σε ένα ηλεκτροκίνητο E-Transit οι μηχανικοί της Ford τοποθέτησαν θερμαινόμενα καθίσματα, υποβραχιόνια, πατάκια, πάνελ θυρών και αλεξήλια, καθώς και ένα θερμαινόμενο πάνελ κάτω από το τιμόνι.
Ο επαγγελματίας οδηγός του συγκεκριμένου Ε-Transit κατά τη διάρκεια μια εργάσιμης μέρας διένυε περίπου 350 χλμ. σε δρόμους μέσα και γύρω από την Κολωνία της Γερμανίας. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν χειμώνα και καλοκαίρι, σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους, με δυνατή βροχή και αέρα. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι αλλαγές στον καιρό, στην κίνηση και τις συνθήκες του δρόμου μπορούν να επηρεάσουν την αυτονομία.
Η έρευνα διεξήχθη ως μέρος του έργου Connected Electric Vehicle Optimized for Life, Value, Efficiency and Range (CEVOLVER) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που διήρκεσε από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Οκτώβριο του 2022. Μέχρι το 2026, η Ford σχεδιάζει να πουλήσει στην Ευρώπη 600.000 ηλεκτρικά οχήματα, στο πλαίσιο του στόχου που έχει θέσει για ετήσια παραγωγή πάνω από 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων, επίσης μέχρι το 2026.
Διαβάστε ακόμα: