Mε το που η γνωστή εξερευνήτρια Λέξι Άλφορντ οδηγώντας το Ford Explorer περνούσε τη γραμμή του τερματισμού στη Νίκαια της Γαλλίας κατακτώντας ταυτόχρονα το επίσημο ρεκόρ του πρώτου ανθρώπου που έκανε τον γύρο του κόσμου με ηλεκτρικό όχημα, η εταιρία ανακοίνωνε τις τιμές.
Οι τιμές σαφώς και παίζουν σημαντικό ρόλο, αλλά πίσω από το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer είναι το απίστευτο ταξίδι που διέσχισε 6 ηπείρους, πέρασε από 27 χώρες και διένυσε περισσότερα από 30.000 χιλιόμετρα, καταναλώνοντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια.
Ένα πολύ δύσκολο ταξίδι αντιμετωπίζοντας τόσο τις διακοπές ρεύματος στην Αφρική και την έλλειψη υποδομών φόρτισης στην έρημο Ατακάμα της Χιλής.
Ford: Ήταν το απόλυτο test drive για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Explorer
Αντιμετωπίζοντας μάλιστα κάθε είδους καιρικές και οδικές συνθήκες και σχεδόν κάθε σενάριο φόρτισης με την ακούραστη Λέξι στο τιμόνι.
Αυτός ήταν και ο λόγος που ο ο Τζιμ Φάρλεϊ διευθύνων σύμβουλος της Ford τόνισε «Είμαστε υπερήφανοι που λανσάρουμε αυτό το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι σχεδιασμένο ειδικά για τους δρόμους και τους πελάτες της Ευρώπης και προφανώς είναι ικανό να σας πάει οπουδήποτε στον κόσμο».
Το όχημα που χρησιμοποίησε η Άλφορντ στο συγκεκριμένο ταξίδι ήταν μια έκδοση προ-παραγωγής του Ford Explorer.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού χρησιμοποίησε διάφορες λύσεις φόρτισης, από επιτοίχιες πρίζες AC 2,2 kW και ταχυφορτιστές DC μέχρι και φορητή μπαταρία.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού της η Λέξι βασίστηκε στον αποθηκευτικό χώρο MegaConsole της καμπίνας, ο οποίος μπορεί να χωρέσει έως και τρία μπουκάλια 1,5 λίτρου αφήνοντας ελεύθερο αρκετό επιπλέον χώρο, το θερμαινόμενο και με λειτουργία μασάζ κάθισμα οδηγού, καθώς και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC Move 2 της Ford με φωνητική ενεργοποίηση και ρυθμιζόμενη οθόνη αφής.
Ένα σύστημα που είναι στάνταρ στις εκδόσεις Ford Explorer Style και Ford Explorer Premium.
Τι δήλωσε όμως η εξερευνήτρια.
«Σε αυτό το επικό ταξίδι γνώρισα απίστευτους ανθρώπους από πολλές γωνιές του κόσμου και διέσχισα 27 χώρες πίσω από το τιμόνι. Σε αυτό το ταξίδι οι προκλήσεις ήταν πολλές» δήλωσε η Λέξι, η οποία κατέχει επίσης το παγκόσμιο ρεκόρ ως το νεαρότερο άτομο που επισκέφτηκε κάθε χώρα στον κόσμο. «Ήταν όνειρο ζωής και τιμή για μένα το γεγονός ότι η Ford μου εμπιστεύτηκε να κάνω τον γύρο του κόσμου με το ηλεκτρικό Explorer, το οποίο ήταν σαν το σπίτι μου τους τελευταίους έξι μήνες. Είχα στόχο να ξεπεράσω τα όρια για το τι είναι εφικτό να κάνει κανείς με ένα αμιγώς ηλεκτρικό και είμαι περήφανη που το έχω κάνει!».
Το νέο Explorer είναι το πρώτο επιβατικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, συνδυάζοντας στοιχεία όπως η γερμανική μηχανολογία, το αμερικανικό στυλ και τα υψηλά στάνταρ σε προδιαγραφές που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία για μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την οδήγηση και αυτονομία έως και 602 χλμ.
Το Ford Explorer διατίθεται ως πισωκίνητο με 77 kWh μπαταρία καθώς και AWD με μπαταρία 79 kWh. .
Η φόρτιση 10-80% διαρκεί περίπου 26 λεπτά με χρήση ταχείας φόρτισης DC έως 185 kW για την έκδοση AWD.
Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer μπορεί να επιταχύνει ταχύτερα από ένα Focus ST, καθώς η ισχύς των 340 ίππων εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 σε 5,3 δευτερόλεπτα στην έκδοση AWD και ικανότητα ρυμούλκησης έως και 1.200 κιλά.
Η όλη εμπειρία γίνεται ακόμα πιο απολαυστική χάρη στις κορυφαίες στάνταρ προδιαγραφές του νέου Ford Explorer. Εκτός από τα περίπου 470 λίτρα συνολικού αποθηκευτικού χώρου, συμπεριλαμβανομένου του Mega Console των 17 λίτρων και του My Private Locker που βρίσκονται στην καμπίνα, όλες οι εκδόσεις του νέου Explorer διαθέτουν συνδεδεμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC Move 2 με ρυθμιζόμενη κεντρική οθόνη αφής 14,6 ιντσών, η οποία μπορεί να μετακινηθεί σε γωνία 30 μοιρών.
Στον βασικό εξοπλισμό του νέου EV της Ford περιλαμβάνονται επίσης θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ και ασύρματη φόρτιση κινητού.
Το εσωτερικό του νέου Explorer περιλαμβάνει σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μια κομψή soundbar ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν τον ήχο που παίζουν συσκευές οι οποίες είναι συνδεδεμένες ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay
Η έκδοση Premium εξοπλίζεται με ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και ατμοσφαιρικό εσωτερικό κρυφό φωτισμό που δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση ακόμη και σε απαιτητικά ταξίδια όπως αυτό της Λέξι.
Επίσης, αντί για τα χαρακτηριστικά φώτα LED με Auto High Beam της έκδοσης Style, η έκδοση Premium διαθέτει φωτιστικά σώματα Dynamic Matrix LED με Glare-Free Highbeam.
Διαθέτοντας ένα πλήρες και πολυτελές επίπεδο εξοπλισμού αυτά τα χαρακτηριστικά έρχονται να προστεθούν σε περισσότερες από 15 στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού.
Οι κυριότερες από αυτές είναι το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop and Go και το Clear Exit Warning που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στην αποφυγή των «περιστατικών από άνοιγμα πόρτας», τα οποία μπορεί να συμβούν όταν οι οδηγοί ανοίγουν τις πόρτες των οχημάτων τους χωρίς να αντιληφθούν ότι πλησιάζουν ποδήλατα, σκούτερ ή μοτοσικλέτες.
Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Explorer, το πρώτο όχημα που θα συναρμολογείται στην Κολωνία, στο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στην Κολωνία, μετά από επένδυση ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων , θα διατίθεται από 43.700 ευρώ με την μπαταρία τυπικής χωρητικότητας Standard Range (35.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση, διαθέσιμο για παραγγελία αργότερα μέσα στη χρονιά) και από 48.700 ευρώ με την μπαταρία εκτεταμένης χωρητικότητας Extended Range από 40.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση, άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία.
Με το Explorer η Ford περνάει σε μια νέα εποχή στα SUV, όπου πρωταγωνιστεί το ρεύμα.