Κάθε φορά που ανοίγουμε την πόρτα ενός Fiesta για να καθίσουμε στη θέση του οδηγού (πολύ ωραίο χρώμα αυτό το μπλε-γκρι των φωτογραφιών) η σκέψη μας έχει να κάνει με το σύστημα διεύθυνσης.
Δεν είναι ότι το Fiesta έχει, αν όχι το καλύτερο, αλλά ένα από τα πιο ξυραφένια τιμόνια της κατηγορίας, η ερώτηση είναι πόσο ακόμα οι τεχνικοί θα το κάνουν καλύτερο. Φυσικά στην αυτοκίνηση δεν υπάρχουν όρια. Η εξέλιξη τρέχει σαν νερό. Αλλά μερικά πράγματα είναι καρφωμένα στο μυαλό, όπως για παράδειγμα το σύστημα διεύθυνσης του Fiesta. Βέβαια εάν το πλαίσιο και οι αναρτήσεις δεν είναι και αυτές σε ένα υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ο συνδυασμός αφήνει…κενά.
Στο Fiesta, σε όλα πόσο μάλλον στην έκδοση ST Line με πιο σπορ DNA, όλα αυτά συνεργάζονται με τον καλύτερο τρόπο και έχει σαν αποδέκτη το πώς ζεις και αισθάνεσαι κάθε φορά που οδηγείς το Fiesta με τον βραβευμένο 3κύλινδρο «μοτεράκι» τεχνολογίας EcoBoost ενός λίτρου που σε συνδυασμό με το ήπιο υβριδικό 48volto σύστημα αποδίδει συνολικά 155 ίππους με ροπή 240 Nm και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Το αυτοκίνητο είναι συμπαγές στρίβει πολύ ωραία, σε αυτό ρόλο παίζουν και οι αναρτήσεις ενώ τα φρένα δεν αφήνουν ενστάσεις σε καμία περίπτωση.
Αλλά όπως είπαμε και στις πιο πάνω γραμμές το σύστημα διεύθυνσης είναι αυτό σε κερδίζει. Δε χρειάζεται να είσαι ο Fourmaux ή ο Greensmith, οι επίσημοι οδηγοί της Ford M-Sport στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (που θα τους δούμε και στο ράλι Ακρόπολις 9-12 Σεπτεμβρίου) ώστε να οδηγήσεις το Fiesta διαφορετικά ακολουθώντας τις εντολές σου διαγράφοντας στη σκούρα άσφαλτο αγωνιστικές τροχιές. Αναφερόμαστε στις απλές καθημερινές διαδρομές που αντιλαμβάνεσαι το πόσο άμεσο είναι.
Καλός σε αίσθηση ο επιλογές ενώ μας αρέσει που εξακολουθεί να έχει παραδοσιακό χειρόφρενο με λεβιέ και όχι ηλεκτρικό με μπουτόν. Κατά τα άλλα βρίσκεσαι σε ένα ευχάριστο προσεγμένο περιβάλλον με καλή θέση οδήγησης και ορατότητα, προσεγμένα υλικά με την κεντρική οθόνη αφής (και με φωνητική λειτουργία) να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, ενώ 303 είναι τα λίτρα του χώρου των αποσκευών.
Όπως και αν κινηθήκαμε η μέση κατανάλωση που «έγραψε» ήταν 6.8 λίτρα/100 χλμ. που κάθε άλλο παρά αποκαρδιωτικό είναι το νούμερο, όταν έχεις κάτω από το μπροστινό καπό ένα σύνολο το οποίο όσο πατάς το γκάζι τόσο και πιο πολύ σε «πάει».
Για τις άλλες επιδόσεις σημειώστε τελική ταχύτητα 219 χλμ./ώρα, 0-100 σε 8.9 δευτ. και 113 γρμ./χλμ. σε εκπομπές βάση WLTP.
Aυτό είναι το Fiesta STLine, ένα μικρομεσαίο μοντέλο με σπορ χαρακτηριστικά, ασφαλή συμπεριφορά και φροντισμένο εσωτερικό με τις τιμές να ξεκινούν από τα 19.180 ευρώ.