Η πρώτη εξηλεκτρισμένη έκδοση για το πιο funtodrive μικρό Fiesta είναι γεγονός. Και δεν είναι απλά γεγονός, αλλά είναι και η γρηγορότερη και οικονομικότερη εκδοχή του, ίσως η καλύτερη απόδειξη για το πόσο αναβαθμίζει ένα μοντέλο ακόμα και μία μικρή μπαταρία.
Πήραμε τα κλειδιά για την mHEV και ST-Line έκδοση με τον 1.000άρη 6 φορές βραβευμένο EcoBoost κινητήρα, με τα 155 άλογα και το πιο ξυραφένιο τιμόνι της αγοράς στη τιμή των 19.180 ευρώ. Όχι και άσχημα ε;
Δεν χρειάζεται να διαλέξεις ανάμεσα σε επιδόσεις και οικονομία
Δίνοντας λίγο παραπάνω από 1.500 ευρώ, (19.180 ευρώ) μπορείτε αντί για την απλή έκδοση των 125 ίππων να επιλέξετε την υβριδική των 155 ίππων και να έχετε στα χέρια σας ένα αρκετά πιο γρήγορο αλλά εξίσου οικονομικό σύνολο. Σύνολο το οποίο στην ST-Line εκδοχή του διαθέτει φαρδύτερο κιτ, με το εμπρός σπόιλερ να χαμηλώνει αρκετά, αρκετά όμως.
Σπορτίφ: Τόσο όσο
Οι σπορτίφ καταβολές της έκδοσης, περνούν και στο εσωτερικό όπου μεταφράζονται σε κόκκινες ραφές, αλουμινένια πεντάλ και λεβιέ ταχυτήτων, ενώ η συνολική ατμόσφαιρα στη καμπίνα είναι ποιοτική και αρκετά… σκοτεινή. Ποιες οι διαφορές της συγκεκριμένης υβριδικής έκδοσης; Πως στην 4.2 ιντσών οθόνη στον πίνακα οργάνων υπάρχουν και ενδείξεις για την φόρτιση ή χρήση της μπαταρίας, κατά το φρενάρισμα ή επιτάχυνση αναλόγως. Φυσικά παραμένει η ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό αλλά και τα πολύ καλά ποιοτικά υλικά που σε πείθουν για την αντοχή στον χρόνο.
Χωροταξικά δεν είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα, όμως θα μεταφέρει 4 ενήλικες με τον χώρο των αποσκευών στα 303 λίτρα να ικανοποιεί για τα απαραίτητα. Το αυτοκίνητο συνοδεύεται από κιτ επισκευής ελαστικού.
Γρηγορότερο και οικονομικότερο!
Για τον γνωστό πλέον 1.000άρη EcoΒoost δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι, όμως η συνεργασία του με το ήπια υβριδικό σύστημα και την 48V μπαταρία, είναι πρωτοφανής. Το αυτοκίνητο ενισχύεται με επιπλέον 50 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία φορτίζει γρήγορα και εύκολα σε κάθε φρενάρισμα. Η διαφορά με τις μη υβριδικές εκδόσεις είναι τεράστια και θα τη νιώσετε με το πρώτο βύθισμα του δεξιού πεντάλ, όπου το μοτέρ ξεδιπλώνεται σε όλο το φάσμα, ξεκινώντας από τις πολύ χαμηλές στροφές. Την αίσθηση δεν μπορούμε να σας την μεταφέρουμε, μπορούμε όμως τα νούμερα τα οποία δείχνουν επιτάχυνση 0-100 σε 8.7 δευτ. τελική 219χλμ./ώρα ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα εντυπωσιακά 6.5 λίτρα./100χλμ. Κερασάκι στην τούρτα αποτελούν τα μόλις 92γρ.CO2/χλμ. που αποδεικνύουν τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας.
Το απολαυστικότερο μικρό με διαφορά
Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Fiesta είναι το πιο funtodrive μικρό της αγοράς, με την υβριδική έκδοση να εκτινάσσει ακόμα περισσότερο αυτή την έννοια. Τα 16 παραπάνω άλογα, τα 50 επιπλέον Nm ροπής αλλά και τα τρία επίπεδα παραμετροποίησης της οδήγησης (Eco-Normal-Sport) δημιουργούν ένα σύνολο για κάθε περίσταση. Είστε στην κίνηση; Eco. Είστε σε μία χαλαρή βόλτα; Normal. Θέλετε να ξεδώσετε και να το «πατήσετε» λίγο παραπάνω ή να στρίψετε; Sport και πάλι Sport. Το στήσιμο, τα καθίσματα, η απόκριση του γκαζιού, ακόμα και η ορατότητα, είναι όλα τέτοια που θα σας κάνουν να χαρείτε και πάλι την οδήγηση. Ειδική σημείωση για τα φρένα, που λόγω ανάκτησης ενέργειας είναι ιδιαίτερα δυνατά και μερικώς απότομα, αλλά είναι θέμα συνήθειας.
Εν κατακλείδι
Η είσοδος της μπαταρίας στο Fiesta είναι μία συνταγή που έρχεται να βελτιώσει ένα σχεδόν άψογο σύνολο. Μας βρίσκετε υπερβολικούς; Δοκιμάστε το και πείτε μας τη γνώμη σας.