Στο κλίμα της εποχής το Ford Focus Active με το ήπια υβριδικό σύνολο, που βλέπετε στις φωτογραφίες, πετυχαίνει πολλούς στόχους ταυτόχρονα. Προσφέρει τη γνώριμη συμπεριφορά του Focus, μαζί με τη δυνατότητα για κίνηση, υπό περιορισμούς, ακόμα και εκεί που δεν υπάρχει άσφαλτος, αλλά και για τη μειωμένη ρύπανση του περιβάλλοντος. Όμως ας το δούμε αναλυτικά.
Τι το ξεχωρίζει
Αισθητικά οι διαφορές τις έκδοσης Active εντοπίζονται στα μαύρα προστατευτικά, τις ποδιές στο μπροστά και στο πίσω μέρος, τις ράγες στην οροφή και φυσικά το λογότυπο Active μπροστά από τις πόρτες οδηγού και συνοδηγού. Αυτά στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς στο εσωτερικό δύσκολα θα μπορέσει να καταλάβει κάποιος ότι το Focus στο οποίο έχει μπει διαφοροποιείται σε σχέση με τα υπόλοιπα αδέρφια του.
Ο μοναδικός που θα μπορέσει να το αντιληφθεί κάπως πιο εύκολα είναι ο οδηγός, αν μπει στη λίστα με τα οδηγικά προφίλ. Αυτό γιατί εκεί θα συναντήσει δύο επιπλέον επιλογές που δεν υπάρχουν στα άλλα Focus. Το ένα λέγεται slippery και είναι για περιπτώσεις που το οδόστρωμα γλιστράει όπως σε πάγο, χιόνι ή ακόμα και λάσπη, με το άλλο να ονομάζεται Trail και να αφορά περιπτώσεις όπως οδήγηση σε αμμώδες έδαφος.
Άλλη συμπεριφορά, ίδιος χαρακτήρας
Το Focus Active έχει “ψηλώσει” κατά 34 χλστ. οπότε η απόσταση από το έδαφος έχει γίνει πλέον 169 χλστ. Παρά την αυξημένη απόσταση ο οδηγικός χαρακτήρας του Focus δεν έχει αλλάξει. Μπορεί η ανάρτηση να είναι κάπως πιο “μαλακή”, αλλά η ένδειξη “Active” δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να διαφοροποιήσει το DNA του Focus και να χαλάσει το χαρακτήρα του. Έτσι, με βασικό αρωγό το αμεσότατο και με πολύ καλή πληροφόρηση τιμόνι, αλλά και τη σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, ακόμα και στην έκδοση Active το Focus παραμένει ένα αυτοκίνητο το οποίο βάζει στο επίκεντρο τον οδηγό.
Ford Fiesta mHEV155 PS: Πυραυλάκι 1.000κ.εκ.
Το οικολογικό του πρόσωπο
Ο τρίτος στόχος που πετυχαίνει το συγκεκριμένο Ford Focus Active είναι να εκπέμπει μειωμένους ρύπους. Για να το πετύχει αυτό χρησιμοποιεί ήπια υβριδικό σύνολο, δηλαδή ένα βενζινοκινητήρα ο οποίος συνδυάζεται με μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 11.5 kW. Φυσικά ο βενζινοκινητήρας δε θα μπορούσε να είναι άλλος από τον γνώριμο υπερτροφοδοτούμενο βραβευμένο τρικύλινδρο 1.0 λίτρου κινητήρα τεχνολογίας EcoBoost, (6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) που η εταιρεία χρησιμοποιεί κατά κόρον τα τελευταία χρόνια. Στην προκειμένη περίπτωση, μάλιστα, μπορεί να απενεργοποιήσει τον ένα του κύλινδρο όταν το φορτίο είναι μειωμένο, ώστε να χρησιμοποιεί λιγότερο καύσιμο. Όμως η περισσότερη εξοικονόμηση καυσίμου έρχεται από αλλού.
Από πού; Μα φυσικά από τον μικρό ηλεκτροκινητήρα. Όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ή φρενάρει γίνεται ανάκτηση ενέργειας. Αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία 0.48 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από τα μπροστινά καθίσματα. Όταν πατήσουμε το γκάζι για να επιταχύνουμε, ο ηλεκτροκινητήρας εμπλέκεται και βοηθά τον βενζινοκινητήρα στο έργο του. Έτσι, ο τελευταίος καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Πόσο λιγότερο; Ο μέσος όρος κατανάλωσης που είδαμε εμείς κινήθηκε στα 6.5 λίτρα/100 χλμ.
Οι βελτιωμένες επιδόσεις
H ιπποδύναμη φτάνει τους 155 ίππους και η ροπή τα 240 Nm. Για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9.5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 χλμ./ώρα, με τους ρύπους CO2 να έχουν μετρηθεί στα 116 – 125 γρ./χλμ. Αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να είναι από μηδενικά (αν οι ρύποι είναι κάτω από 122 γρ./χλμ.) μέχρι 80 ευρώ, το ανώτερο.
Τα κάνει όλα
Το Ford Focus Active προσπαθεί να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία από πολλούς διαφορετικούς τομείς, Την συμπεριφορά ενός hatchback, την απόδραση ενός crossover και την οικονομία ενός υβριδικού. Στο τέλος τα καταφέρνει αρκετά καλά και στις τρεις στόχους που βάζει.
Το αντίτιμο που ζητάει για τα παραπάνω ξεκινάει από τις 23.199 ευρώ.