Προσπαθεί να μειώσει τα έξοδα και να αυξήσει τα κέρδη στους λιανοπωλητές της για να ευθυγραμμιστεί καλύτερα με την Tesla.
Η Ford Motor ζητά από τους σχεδόν 3.000 αντιπροσώπους της να επενδύσουν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια σε αναβαθμίσεις για την πώληση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Τους προσφέρει την επιλογή να αποκτήσουν «πιστοποίηση EV» στο πλαίσιο ενός από τα δύο ισχύοντα προγράμματα στις ΗΠΑ -με επενδύσεις 500.000 $ ή 1,2 εκ $. Οι αντιπρόσωποι στην υψηλότερη βαθμίδα, που επιβαρύνονται με προκαταβολικά έξοδα 900.000 δολαρίων, θα λάβουν πιστοποίηση «ελίτ» και θα τους διατεθούν περισσότερα EV, ανέφεραν στελέχη της εταιρίας.
Οι έμποροι έχουν προθεσμία μέχρι τις 31 Οκτωβρίου για να λάβουν απόφαση και μέχρι το τέλος του έτους ώστε να κάνουν τις αναγκαίες επενδύσεις.
Πρόκειται για μια προσπάθεια ολιστικής αναβάθμισης των αντιπροσώπων της Ford, καθώς η εταιρεία επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις στις παραδοσιακές και εμπορικές της επιχειρήσεις, αλλά και στα ηλεκτρικά οχήματα. Η Tesla και άλλες startups του είδους πωλούν απευθείας σε καταναλωτές χωρίς αποκλειστικούς αντιπροσώπους και αυτό για τους παλιούς «παίκτες» είναι θέμα…
«Ποντάρουμε στους αντιπροσώπους. Δεν πρόκειται να πάμε απευθείας. Αλλά, πρέπει να εξειδικευθούμε», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, στους δημοσιογράφους, αφού ενημέρωσε για τα σχέδιά του. «Το κύριο μήνυμα που έχω για τους αντιπροσώπους, το οποίο δεν έχω ξαναπεί, γιατί δεν πίστευα ότι ήταν αλήθεια, είναι ότι θα μπορούσατε να είστε το πιο πολύτιμο franchise στον κλάδο μας».
Τα σχέδια της Ford να πουλήσει ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν σημείο διαμάχης από τότε που η εταιρεία σταμάτησε τις δραστηριότητές της στα ηλεκτρικά οχήματα νωρίτερα φέτος σε ένα ξεχωριστό τμήμα γνωστό ως Model e. Ο Φάρλεϊ είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία και οι αντιπρόσωποί της έπρεπε να μειώσουν το κόστος, να αυξήσουν τα κέρδη και να προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες πωλήσεων στους πελάτες.
Η τρέχουσα γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Ford περιλαμβάνει το pickup Ford F-150 Lightning, το crossover Mustang Mach-E και το van e-Transit. Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να κυκλοφορήσει μια σειρά από άλλα EV, παγκοσμίως, στο πλαίσιο ενός προγράμματος επένδυσης 50 δις. Ο Φάρλεϊ θέλει οι έμποροι λιανικής της Ford να μειώσουν το κόστος πώλησης και διανομής κατά 2.000 $ ανά όχημα, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί σε σχέση με το μοντέλο απευθείας πώλησης στον καταναλωτή. «Μελετάμε την Tesla πολύ προσεκτικά τα τελευταία χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.
Οι αναλυτές της Wall Street θεωρούν σε μεγάλο βαθμό τις απευθείας πωλήσεις στον καταναλωτή ως όφελος για τη βελτιστοποίηση του κέρδους. Ωστόσο, υπήρξαν παρατράγουδα για την Tesla, όσον αφορά την εξυπηρέτηση των οχημάτων της.
Ο Φάρλεϊ ελπίζει να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της στο κόστος προτού η Tesla μπορέσει να κλιμακώσει περαιτέρω τις εγχώριες δραστηριότητές της, μετά τη μεγάλη επιτυχία της στη Νορβηγία.
Η Ford, σε αντίθεση με την αντίπαλό της General Motors , επιτρέπει στους αντιπροσώπους να εξαιρεθούν από την πώληση EV και να συνεχίσουν να πωλούν τα αυτοκίνητα της εταιρείας.
Η GM έχει προσφέρει εξαγορές στους αντιπροσώπους της Buick και Cadillac που δεν θέλουν να πληρώσουν για να πουλήσουν EV.
Περίπου το 90% του κόστους αρχικής επένδυσης αναμένεται να πάει για την εγκατάσταση φορτιστών EV, συμπεριλαμβανομένων των ταχυφορτιστών DC που μπορεί να κοστίζουν 300.000 $ ή περισσότερο. Μόνο μερικές δεκάδες από τους 2.991 αντιπροσώπους της Ford διαθέτουν επί του παρόντος φορτιστές ταχείας φόρτισης. Εκτός από τις επενδύσεις, οι έμποροι που επιλέγουν να πουλήσουν EV θα πρέπει να τηρούν πέντε πρότυπα για να παραμείνουν σε υγιή κατάσταση: σαφής και αδιαπραγμάτευτη τιμολόγηση, χρέωση επένδυσης, εκπαίδευση υπαλλήλων και βελτιωμένη εμπειρία αγοράς και ιδιοκτησίας οχήματος για τον πελάτη, τόσο ψηφιακά όσο και προσωπικά.
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, η Ford και ο Φάρλεϊ ζητούν από τους αντιπροσώπους δικαιόχρησης να ειδικεύονται είτε σε ηλεκτρικά οχήματα, επαγγελματικά οχήματα είτε σε παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι μεγαλύτεροι αντιπρόσωποι μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν όλες τις σειρές προϊόντων, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος ζητά από τα μικρότερα καταστήματα να ειδικεύονται σε αυτό που ταιριάζει στις αγορές τους.
«Θέλουμε οι άνθρωποι να υιοθετήσουν αυτά τα πρότυπα που θα είναι κερδοφόρα στην εκτέλεσή τους», είπε, αρνούμενος να προβλέψει έναν στόχο για την πιστοποίηση αντιπροσώπου EV. «Δεν θα είναι καλό για τους αντιπροσώπους ή για την εταιρεία εάν οι άνθρωποι υιοθετήσουν αυτά τα πρότυπα και δεν έχουν απόδοση από τις επενδύσεις τους.»
Ο Τιμ Χόβικ, ένας αντιπρόσωπος στη Νεβάδα που ηγείται του εθνικού συμβουλίου αντιπροσωπειών της Ford και εκπροσωπεί τους λιανοπωλητές της εταιρείας με δικαιόχρηση, είπε ότι τα σχέδια έγιναν δεκτά.
«Το σώμα του αντιπροσώπου συμφωνεί ολόψυχα με την αξιολόγηση του Τζιμ θέλουμε πολύ να είμαστε το πιο πολύτιμο franchise εκεί έξω. Είμαστε μεγάλοι θαυμαστές του. Πραγματικά όλα έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη», δήλωσε ο Χόβικ
Οι έμποροι που θα αποχωρήσουν από την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων φέτος θα έχουν, το 2027, μια δεύτερη ευκαιρία να επιλέξουν.