Ο συνοδηγός του νέου Ford Mustang GTD μάλλον θα έχει διαρκώς το βλέμμα του στραμμένο προς τα πίσω, όταν το όχημα είναι εν κινήσει.
Όχι για να βλέπει το δρόμο να «χάνεται» με ταχύτητα, αλλά για να παρακολουθεί τον τρόπο που λειτουργεί με μαεστρία η προηγμένη ανάρτηση. Πώς όμως θα έχει θέα σε ένα μηχανικό τμήμα του οχήματος, που δεν είναι ορατό, αφού κρύβεται κάτω από τη μεταλλική σιλουέτα;
Αυτό λοιπόν δεν ισχύει στην περίπτωση του νέου Mustang GTD, καθώς η πίσω ανάρτηση έχει δική της βιτρίνα για να τη θαυμάζουν οι επιβάτες, αλλά και όσοι βρίσκονται έξω από το αυτοκίνητο.
Ford Mustang GTD: Το ωραίο πρέπει να φαίνεται
Βέβαια δεν είναι γυάλινη, αλλά κατασκευασμένη από πολυκαρβονικό φύλλο με επίστρωση ανθεκτική στις γρατζουνιές και στις δύο πλευρές, έχοντας πλάτος 60 εκατοστά και ύψος 25 εκατοστά. Η πίσω ανάρτηση αγωνιστικής τεχνολογίας του Mustang GTD, στην οποία τα αμορτισέρ και τα ελατήρια τοποθετούνται χαμηλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς και όχι εν σειρά και πάνω από αυτούς.
Τα αμορτισέρ Adaptive Spool Valve, τα οποία υπογράφει η Multimatic, μπορούν να μεταβούν από την πιο μαλακή στην πιο σκληρή τους ρύθμιση σε μόλις 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου (έξι φορές ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ανθρώπινου ματιού). Τα εν λόγω αμορτισέρ προσαρμόζονται συνεχώς με βάση το πρόγραμμα οδήγησης, το οδόστρωμα και τις εντολές του οδηγού, προκειμένου να μεγιστοποιούν σε όλες τις συνθήκες την επιφάνεια επαφής των ελαστικών της Michelin με το δρόμο.
Κάθε αμορτισέρ έχει δύο ελατήρια που συνεργάζονται όταν το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο για να εξασφαλίσουν βέλτιστα επίπεδα άνεσης. Ενεργοποιώντας το πρόγραμμα Track, το ένα από τα δύο ελατήρια συμπιέζεται υδραυλικά, σχεδόν διπλασιάζοντας τη συνολική σκληρότητα του συστήματος, ενώ παράλληλα το ύψος του αυτοκινήτου χαμηλώνει κατά περίπου 40 χλστ., ώστε να μεγιστοποιηθούν οι δυνατότητές του στην πίστα.
Σε αυτή την περίπτωση η μηχανική πρόσφυση αυξάνεται, ενώ όπως ακριβώς συμβαίνει και με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, η πιο σκληρή ρύθμιση των ελατηρίων βελτιώνει ταυτόχρονα και την πρόσφυση που προέρχεται από την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Καθώς η ενεργή αεροδυναμική του νέου Mustang GTD πιέζει το αυτοκίνητο στις υψηλές ταχύτητες, τα πιο σφιχτά ελατήρια στο πρόγραμμα Track βοηθούν τα ελαστικά να διατηρούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα, τόσο κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, όσο και στις στροφές.
Η «περιοδεία» του Ford Mustang GTD περιλαμβάνει εμφάνιση στις 24 Ώρες του Λε Μαν, έπειτα στις 24 Ώρες του Σπα και στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood. Παράλληλα θα συνεχίσει τις σκληρές «προπονήσεις» στην Ευρώπη, καθώς έχει θέσει στόχο αργότερα μέσα στη χρονιά να πετύχει στη θρυλική πίστα του Nurburgring ένα χρονομετρημένο γύρο σε λιγότερο από 7 λεπτά.