Χρυσαφί, στην έκδοση ST-Line ήταν το Kuga, το πιο νέο SUV της Ford, που είχαμε για άλλη μια φορά στα χέρια μας.
Αν φτιάχναμε ένα σταυρόλεξο για το νέο Ford Kuga θα βάζαμε τα εξής χαρακτηριστικά για να κατευθύνουμε τους λύτες.
SUV της μπλε οβάλ εταιρείας που ξεχωρίζει για τους χώρους, τον οδηγοκεντικό του χαρακτήρα, την απόδοση και το δυναμισμό σε «σώμα» και «καρδία»; Εύκολη απάντηση. Το βενζινοκίνητο Kuga των 150 ίππων στη σπορτίφ έκδοση ST-Line.
STολή
Πιο πονηρά κλείνει το «μάτι» το Kuga ST-Line σε όσους αναζητούν εκδόσεις με μακρύτερη λίστα εξοπλισμού. Η κόρη του οφθαλμού αρχίζει να διαστέλλεται μόλις εντοπίσει το λογότυπο ST-Line στα εμπρός φτερά. Το χαμόγελο στα χείλια γίνεται πιο πλατύ όταν αντικρίζεις το μαύρο κυψελοειδές πλέγμα της γρίλιας στη μεγάλη κάθετη μάσκα, τους προφυλακτήρες με την επιθετικότερη σχεδίαση και τις σκουρόχρωμες ζάντες των 18 ιντσών. Στο πίσω τμήμα τώρα ξεχωρίζουν οι δυο τετραγωνισμένες-επιχρωμιωμένες εξατμίσεις και η διακριτική αεροτομή οροφής. Σημειώστε ότι στην έκδοση ST-Line το μήκος αυξάνεται ελάχιστα από τα 4.614 στα 4.626 χλστ.
STα εντός
Ο «ήχος» του Kuga ST-Line δεν εξασθενεί όταν εισέλθεις στην καμπίνα του. Οι σχετικές πινελιές εντοπίζονται στα αλουμινένια πεντάλ, στην ένδειξη ST-Line που σε υποδέχεται στα μαρσπιέ των θυρών και στις διάσπαρτες κόκκινες ραφές. Αυτές διατρέχουν το δερμάτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη και την επίπεδη βάση, το λεβιέ ταχυτήτων με την αλουμινένια λαβή, τα πάνελ των θυρών, το κεντρικό υποβραχιόνιο και τα καθίσματα.
Ακόμα και αν σε διακατέχει το αίσθημα του ανικανοποίητου θα πειστείς για την ποιότητα των υλικών. Μαλακό πλαστικό ντύνει το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ η συναρμογή όλων των υλικών είμαι στιβαρή. Το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 υποστηρίζεται από την κεντρική λεπτή οθόνη αφής των 8 ιντσών. Ακόμα ένα hi-tech χαρακτηριστικό στα ενδότερα αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με LCD οθόνη 12,3 ιντσών.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από γενναιόδωροι. Υπάρχει επαρκέστατος «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή, αλλά και αρκετός χώρος για τα πόδια τους. Σημείο αναφοράς για την πρακτικότητα αποτελούν τα συρόμενα πίσω έδρανα των καθισμάτων (σε μια απόσταση 150 χλστ.) αυξομειώνοντας έτσι το χώρο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.710 χλστ.) και τις αποσκευές, ανάλογα με τις ανάγκες. Ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Το πορτμπαγκάζ του Kuga προσφέρει απλόχερα 645 λίτρα. Όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.530 λίτρα. Για την εργονομία της διακρίνεται και η εταζέρα. Είναι κατασκευασμένη από ελαστικό υλικό και ανασηκώνεται μαζί με την πόρτα του χώρου αποσκευών.
Να σημειωθεί ότι η ρεζέρβα απουσιάζει. SUV χωρίς ρεζέρβα;
SΤολίδι
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή στη διάθεση μας είχαμε το βενζινοκίνητο Kuga ST-Line. Κάτω από το εμπρός καπό του λοιπόν «λάμπει» με την παρουσία του ο γνωστός κινητήρας άμεσου ψεκασμού EcoBoost 1.5 λίτρων. Αποδίδει 150 ίππους και 240 Nm ροπής. Παρότι τρικύλινδρος σε καμία περίπτωση δεν εμφανίζει κραδασμούς ή ενοχλητικό θόρυβο. Μάλιστα διαθέτει σύστημα αυτόματης απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Πλάι στο λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει ένα κουμπί για την εναλλαγήν= των προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Sport, Wet/Slippery, Trail και Eco). Ειδικά με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport ο βενζινοκινητήρας δείχνει πόσο αποφασιστικά κινεί το Kuga. Το τράβηγμα είναι άμεσο από χαμηλά, ενώ το μοτέρ ανεβάζει ρυθμούς και να τους διατηρεί χωρίς κόπο. Στην κατεύθυνση αυτή συμβάλει και η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, ο λεβιές του οποίου μας κέρδισε για τα εύκολα και σαφέστατα κουμπώματα του.
Ford: Πώς κάνει τα δέματα να φτάνουν ταχύτερα; (video)
Στο πρόγραμμα Sport και με το δεξί πόδι λίγο βαρύ καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 8,5-8,9 λίτρα/χλμ. Όμως με το Eco μπορείς να πετύχεις χαμηλότερα νούμερα (επίσημη μέτρηση 5,5-6,0 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 129 γρ./χλμ.). Ικανοποιητικές για τα δεδομένα είναι και οι επιδόσεις που επιτυγχάνει. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα.
Στο οδόSTρωμα
Οδηγώντας το Kuga αναρωτιέσαι αν πράγματι βρίσκεσαι μέσα σε ένα SUV. Τί σημαίνει αυτό; Ότι δεν κρατάς στα χέρια σου ένα ασαφές τιμόνι, αλλά ένα «εργαλείο» ακριβείας που χαράζει την κατεύθυνση των τροχών, με πλούσια πληροφόρηση και μεστή αίσθηση. Επιπλέον, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε την αριστοτεχνική δουλεία που έχει γίνει στην ηχομόνωση της καμπίνας.
Στην έκδοση ST-Line η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η άνεση περνάει σε δεύτερη μοίρα. Το Kuga περνάει σχεδόν «αναίμακτα» από λακκούβες, ενώ παρά τον όγκο και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος δεν εμφανίζει έντονες κλίσεις στις στροφές. Η σταθερότητα, η ακαμψία και η υποδειγματική ποιότητα κύλισης οφείλουν σίγουρα πολλά στην πλατφόρμα C2 πάνω στην οποία έχει ανεγερθεί το Kuga.
STάση για σκέψη
Σε έναν ορεινό δρόμο, κάπου στην Αττική, καθόμαστε σε ένα παγκάκι και κοιτάζουμε απέναντι μας το Kuga ST-Line. Χώροι, τεχνολογικό υπόβαθρο, απόδοση, ασφαλή οδηγική συμπεριφορά, πρακτικότητα συνθέτουν το «κοκτέιλ».
Η τιμή του Ford Kuga ST-Line με τον 1.5 EcoBoost βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, διαμορφώνεται στα 30.468 ευρώ.